مظنونان پرونده حراج آنلاین زنان مسلمان در هند بازداشت شدند

مظنونان پرونده حراج آنلاین زنان مسلمان در هند بازداشت شدند
چهارشنبه 15 دی 1400 - 17:38

پلیس هند اعلام کرد سه فرد مظنون در پرونده ای تحقیقاتی درمورد یک اپلیکیشن آنلاین را که تصاویر بیش از یکصد زن مسلمان را برای یک حراجی منتشر کرده بود، بازداشت کرده است.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه الجزیره قطر، در روزهای اخیر چند زن مسلمان هندی اعلام کردند که تصاویرشان بدون اجازه آنها برای ایجاد یک اپلیکیشن در پلتفرم توسعه نرم افزار باز متعلق به مایکروسافت تحت عنوان گیت‌هاب استفاده شده است.

بخش جرایم سایبری پلیس بمبئی روز چهارشنبه یک فرد ۲۱ ساله را در ارتباط با این پرونده بازداشت کرد. وی سومین فردی است که در این پرونده دستگیر می شود. پیش از او، یک دانشجوی مهندسی ۲۱ ساله و یک زن ۱۹ ساله از سوی پلیس به عنوان متهمان اصلی این پرونده مورد ظن قرار گرفتند و بازداشت شدند.

عصمت آرا یک خبرنگار مستقر در دهلی نو که هدف بهره برداری این اپلیکیشن برای حراجی آنلاین قرار گرفته است، گفت که این اقدام در جهت آزار رساندن به زنان مسلمان انجام شده است.

پیشتر، آشوینی وایشناو وزیر فناوری اطلاعات هند گفت که گیت‌هاب مسدود کردن فعالیت کاربری را که این اپلیکیشن را ساخته، مورد تائید قرار داده است.
این اپلیکیشن در حالی مورد استفاده قرار گرفت که شش ماه پیش یک اپ مشابه تقریبا ۸۰ زن مسلمان در هند را در معرض فروش و حراج قرار داد.
هنوز هیچ کس در ارتباط با پرونده اول بازداشت نشده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها