گروهی عراقی مسئولیت حمله به پایگاه «عین الاسد» را برعهده گرفت

گروهی عراقی مسئولیت حمله به پایگاه «عین الاسد» را برعهده گرفت
چهارشنبه 15 دی 1400 - 22:59

ساعاتی پس از گزارش منابع عراقی درباره حمله راکتی به محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی «عین الاسد»، گروهی عراقی رسما مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

العالم - یمن

گروه موسوم به «قاصم الجبارین»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای رسما مسئولیت حمله به پایگاه هوایی «عین الاسد» در غرب عراق را برعهده گرفت.

منابع عراقی شامگاه امروز چهارشنبه خبر دادند که دو کاروان لجستیکی ارتش آمریکا و محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد دست‌کم با پنج راکت هدف حمله قرار گرفته است.

ساعاتی پس از انتشار این گزارش، گروه قاصم الجبارین در بیانیه‌ مذکور اعلام کرد: «مجاهدان ما توانستند پایگاه شرارت آمریکا در غرب عراق موسوم به "عین الاسد" را با تعدادی راکت هدف قرار دهند که این راکت‌ها دقیقا به اهداف اصابت کردند».

این گروه همچنین در ادامه این بیانیه مسئولیت حمله کاروان‌های لجستیکی ارتش آمریکا در استان‌های بابل و المثنی را برعهده گرفت.

در پایان بیانیه مذکور آمده است: «همزمان با آنکه دستان مردان دلیر و خونخواه خود را می‌فشاریم، با فرماندهان شهید و ملت عزیزمان عهد می‌بندیم که از ذوب کردن آهن ماشین‌آلات، نابودسازی پایگاه‌ها و به خاک مالیدن بینی‌شان تا زمان خروج ذلیلانه از تمام خاک عراق آرام نگیریم».

عین‌ الاسد روز گذشته نیز هدف حمله قرار گرفت. این پایگاه صبح روز گذشته با دو پهپاد انتحاری هدف حمله قرار گرفته بود.

حمله امروز به عین‌الاسد در حالی انجام شد که منابع محلی سوریه صبح امروز از حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر دادند؛ پایگاهی که عصر روز گذشته نیز هدف حمله راکتی قرار گرفته بود.

روز دوشنبه هفته جاری و همزمان با دومین سالگرد ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق، رسانه‌ها از حمله پهپادی به پایگاه نظامی «ویکتوری» متعلق به نیروهای نظامی آمریکایی در فرودگاه بغداد خبر دادند و اضافه کردند که بر روی این پهپادها عبارت «عملیات انتقام فرماندهان» (عملیات ثأر القادة) نوشته شده بود.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها