احضار 19 شخصیت سیاسی از جمله الغنوشی از سوی دستگاه قضایی تونس

احضار 19 شخصیت سیاسی از جمله الغنوشی از سوی دستگاه قضایی تونس
پنج‌شنبه 16 دی 1400 - 11:28

دستگاه قضائی تونس روز چهارشنبه 19 شخصیت سیاسی تونس ودرصدر آنان راشد الغنوشی رئیس مجلس نمایندگان و رئیس حزب النهضه و المنصف المرزوقی رئیس جمهوری سابق را به اتهام نقض قوانین تبلیغات انتخاباتی احضار کرد.

العالم - تونس

طبق اعلام رسانه های تونسی ، شخصیت های یاد شده باید روز 19 ژانویه در دادگاه حاضر شوند.

درصدر این فهرست ، نام راشد الغنوشی قرار دارد که با قیس سعید رئیس جمهوری تونس وارد کشمکش شده است .. این کشمکش از زمانی آغاز شد که قیس سعید تصمیمات فوق العاده را اتحاذ کرد که به موجب آن قدرت اجرایی را به طور کامل در دست گرفته و دولت را برکنار کرد و فعالیت پارلمان را که از ده سال پیش تحت سلطه جنبش النهضه بود، به حال تعلیق درآورد.

این فهرست که رسانه ها آنرا منتشر کرده اند، شامل اسامی برخی از نامزدهای سابق انتخابات ریاست جمهوری و نخست وزیران سابق از جمله الیاس الفخفاخ ، مهدی جمعه و یوسف الشاهد است. همچنین نام نبیل القروی بازرگان تونسی دراین فهرست دیده می شود . وی در انتخابات ریاست جمهوری که اواخر سال 2019 برگزار شد، رقیب قیس سعید بود.

این فهرست همچنین مشتمل بر اسامی مشاور سابق الباجی قائد السبسی رئیس جمهوری سابق تونس بود.و سلمی اللومی و حمه حمامی است که از مخالفان زین العابدین بن علی رئیس جمهوری سابق بود. به گفته رسانه های محلی ، این دو نفر به اتهام استفاده غیرقانونی از تبلیغات سیاسی و تخلف در شکستن سکوت انتخاباتی تحت تعقیب هستند.

المنصف المرزوقی رئیس جمهوری سابق تونس که وی نیز در این ارتباط تحت تعقیب قرار دارد، مخالف سرسخت سعید است که درحال حاضر در فرانسه اقامت دارد. برای وی در 22 دسامبر، حکم غیابی زندان به مدت 4 سال به اتهام "اخلال در امنیت کشور در خارج " به دنبال انتقاد علنی از مسئولان تونسی صادر شد.

احضار شخصیت های سیاسی به دادگاه درحالی صورت می گیرد که تونس با بحران سیاسی مواجه است که مانع از اجرای اصلاحاتی می شود که طرف های بین المللی کمک کننده به تونس خواستار آن شده اند.

پربیننده ترین خبرها