معاون رئیس جنبش النهضه در گفتگو با العالم:

برخی طرف‌ها در تونس درگیر جنگ داخلی هستند و مسئول آن «قیس سعید» است

پنج‌شنبه 16 دی 1400 - 22:26

جنبش النهضه قیس سعید رئیس جمهور تونس را مسئول سلامتی نورالدین البحیری معاون رئیس این جنبش دانست.

العالم تونس

البحیری، معاون حزب حركت النهضه تونس و نماینده پارلمان این کشور، روز جمعه از سوی نیروهای امنیتی با پوشش لباس شخصی ربوده شده است.

جنبش اسلامی النهضه در تونس تأکید کرد اتهامات مطرح‌شده علیه معاون رئیس این جنبش، سیاسی است.

این جنبش درباره بازگشت تونس به دوران استبداد و محاکمه‌های سیاسی تأکید کرد تفهیم اتهاماتی که علیه "نورالدین" البحیری مطرح شده تنها وظیفه دستگاه قضایی است تا در مورد آنها تصمیم‌گیری کند.

سعید در واکنش به بازداشت البحیری گفت که برخورد با البحیری باید قضایی باشد و نه اداری و هیچ طرفی در کار دستگاه قضا نباید دخالت کند.

«بلقاسم حسن» معاون رئیس جنبش النهضه در گفتگو با العالم اظهار داشت: اینکه برخی طرف‌ها در کشور درگیر جنگ داخلی هستند به سعید مربوط است و ارتباطی به ما ندارد، جنگ قدرت میان وزیر کشور، وزیر دادگستری و مدیر دفتر رئیس جمهوری به ما مربوط نیست به این دلیل که تمام این اشخاص در حیطه مسئولیت‌های رئیس جمهور، وزیر کشور و نخست وزیر هستند.

در همین خصوص «علی الافی» تحلیلگر مسائل سیاسی تونس نیز به العالم گفت: بحث آن است که «قیس سعید» می‌خواهد مانع ایجاد جبهه سیاسی ضد کودتا شود، جنبش 14 ژوئن حضور گسترده مردمی نداشته باشد و بحران در تونس از بحران اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فقط به بحران سیاسی تبدیل شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها