خطیب‌زاده: طرف‌های خارجی با سوءاستفاده از شرایط، درصدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی در قزاقستان هستند

خطیب‌زاده: طرف‌های خارجی با سوءاستفاده از شرایط، درصدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی در قزاقستان هستند
پنج‌شنبه 16 دی 1400 - 22:56

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که تحولات جاری در قزاقستان یک موضوع داخلی است، اما برخی طرف‌های خارجی با سوءاستفاده از شرایط، درصدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی در این کشور هستند.

العالم - ایران / سیاسی

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (پنجشنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت تحولات در قزاقستان اظهار داشت: همانطور که پیشتر هم تاکید شد ثبات و امنیت در قزاقستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا امیدواریم روند بازگشت آرامش به آن کشور هرچه بیشتر تسریع شود.

خطیب‌زاده افزود: روشن است تحولات جاری در قزاقستان یک موضوع داخلی است، اما برخی طرف‌های خارجی با سوءاستفاده از شرایط، درصدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی در این کشور هستند.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان ابراز اطمینان کرد که دولت و ملت فهیم کشور دوست، برادر و همسایه قزاقستان با اتحاد داخلی پاسخ مناسب را به تلاش های بدخواهان خارجی خواهند داد.

به گزارش فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه اسلامی همچنین امروز (پنجشنبه) در واکنش به تحولات اخیر در جمهوری قزاقستان گفته بود: جمهوری اسلامی ایران تحولات جاری در قزاقستان را به دقت زیر نظر دارد.

لازم به ذکر است، یکشنبه ۱۲ دی‌جمعیت در شهرهای «ژانائوزن» و «آکتائو» به خیابان‌ها آمدند و به قیمت بالای سوخت اعتراض کردند. دو روز بعد، تظاهرات آلماتی را فرا گرفت. اعتراض‌های گسترده در شهرها و مناطق مختلف قزاقستان علیرغم اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور روز چهارشنبه نیز ادامه یافت و چندین هزار نفر در شهر« آلماتی» در قزاقستان علی رغم اعلام وضعیت فوق‌العاده راهپیمایی کرده و با پلیس درگیر شدند.

پربیننده ترین خبرها