کارتر: آمریکا بر لبه پرتگاه است

کارتر: آمریکا بر لبه پرتگاه است
جمعه 17 دی 1400 - 17:08

رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مقاله ای به مناسبت سالگرد حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور به ساختمان کنگره، نوشت: «آمریکا بر لبه پرتگاه است و آمریکایی ها باید اختلافات را کنار گذاشته و قبل از آنکه خیلی دیر شود با یکدیگر همکاری کنند»..

العالم ـ آمریکا

به مناسبت نخستین سالگرد هجوم هواداران دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا به ساختمان کنگره، جیمی کارتر از هموطنانش خواست تا در بحبوحه افزایش اختلافات سیاسی «پیش از آنکه خیلی دیر شود» گرد هم آیند و اختلافات را کنار بگذارند.

کارتر در مقاله ای که به تازگی در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، نوشت: «ملت بزرگ ما اکنون بر لبه یک ورطه در حال گسترش تلو تلو می خورد. اگر اقدام عاجلی نشود، با خطر درگیری داخلی و از دست دادن دموکراسی ارزشمند خود مواجه خواهیم شد. آمریکایی ها باید اختلافات را کنار گذاشته و قبل از آنکه خیلی دیر شود با یکدیگر همکاری کنند».

او همچنین با اشاره به خود و روسای جمهور پیشین آمریکا درباره یورش ۶ ژانویه نوشت: هر چهار رئیس جمهور پیشین آمریکا این اقدام را محکوم کرده و مشروعیت انتخابات ۲۰۲۰ را تأیید کردند.

کارتر گفت: برخی امید داشتند که آن شورش به ملت شوکی وارد کند تا به قطب بندی مسمومی که دموکراسی ما را تهدید می کند، منجر شود. با این حال، یک سال بعد، مروجین دروغ ربوده شدن انتخابات، یک حزب سیاسی را تسخیر کرده و به بی اعتمادی به نظام انتخاباتی ما دامن زدند.

کارتر در این مقاله افزود که حیات دموکراسی آمریکایی وابسته به آن است که «رهبران سیاسی و نامزدهای انتخاباتی ما از آرمان‌ آزادی دفاع کرده و در رفتارشان به معیارهای والا پایبند باشند.»

رئیس جمهور پیشین آمریکا از مردم خواست تا بر مبنای اصول قانون اساسی، هنجارهای انصاف و احترام به قانون و همچنین فشار برای اجرای اصلاحاتی به منظور تضمین برگزاری انتخابات دقیق و فراگیر با یکدیگر هم رأی شده، خشونت و قطب بندی را محکوم کرده و با نشر اکاذیب مقابله کنند.

پربیننده ترین خبرها