العامری: هنوز هیچ توافقی درباره رئیس جدید مجلس عراق صورت نگرفته است

العامری: هنوز هیچ توافقی درباره رئیس جدید مجلس عراق صورت نگرفته است
شنبه 18 دی 1400 - 22:43

رئیس ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که تا به امروز هیچ توافقی برای تعیین فرد مورد نظر برای ریاست مجلس عراق صورت نگرفته است.

العالم ـ عراق

هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق روز شنبه با بیان این که گفت وگو با نیروهای سیاسی را در باره پارلمان عراق آخرین لحظات ادامه خواهند داد تا به نتایج مثبت برسد، خاطرنشان کرد، تا این لحظه درباره نام رئیس پارلمان جدید، توافقی انجام نشده است.

پیش از این درخبرها آمده بود که ائتلاف های تقدم و العزم به اتفاق آراء به خمیس الخنجر به عنوان رئیس ائتلاف و محمد الحلبوسی به عنوان نامزد ریاست مجلس نمایندگان عراق رای داده اند.

زمان زیادی فراروی هیات چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه و فراکسیون صدر برای توافق درباره تشکیل بزرگ ترین فراکسیون و معرفی آن به پارلمانی که قرار است فردا (یکشنبه) اولین جلسه خود را برگزار کند، نمانده است.

در همین زمینه هیات چارچوب هماهمگی در بیانیه‌ای فراکسیون صدر را دعوت به تشکیل فراکسیون بزرگ‌تری کرده و گفته است این دعوت به منظور حفظ این حق منصوص در قانون اساسی و ثبات در روند سیاسی کشور است و در این بیانیه از همه کسانی که از تفاهمات حمایت کرده و به سمت بحران نرفته‌اند، قدردانی شده است.

پربیننده ترین خبرها