جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۸۴ بار یمن را بمباران کردند

جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۸۴ بار یمن را بمباران کردند
يکشنبه 19 دی 1400 - 09:29

منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

العالم - یمن - عربستان
بنابر گزارش المسیره یمن، یک مقام نظامی یمنی اعلام کرد، جنگنده های سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ بار مناطق مختلف یمن از جمله ۴۸ بار استان شبوه واقع در شرق این کشور را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف سعودی علاوه بر شبوه، استان های الحدیده، مأرب، صعده، جوف و عمران را نیز بمباران کردند.

این گزارش می افزاید، ائتلاف سعودی، چهار حمله به دکل‌های ارتباطی و مخابراتی در منطقه قرن‌الاعجم در استان عمران انجام دادند.

ساعاتی پیش نیز نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی منازل مسکونی غیرنظامیان در منطقه «وادی رسیان» در شهرستان مقبنه را هدف قرار دادند که بر اثر آن ۲ زن و ۲ کودک کشته شدند.

به گزارش ایرنا، عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

پربیننده ترین خبرها