14 میلیون نفر در تیانجین چین تست کرونا می‌دهند

14 میلیون نفر در تیانجین چین تست کرونا می‌دهند
يکشنبه 19 دی 1400 - 13:39

شهر تیانجین در حوالی پکن به یکی از کانون‌های انتشار ویروس کرونا در چین بدل شده است.

العالم - اسیا
بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات شهر تیانجین در شمال چین روز یکشنبه از حدود 14 میلیون ساکن این شهر خواستند که در خانه بمانند تا فرایند انجام تست کرونا به اتمام برسد. این شهر با مواردی از ابتلا به کووید-19 از جمله 2 مورد ابتلا به سویه اومیکرون مواجه بوده است.
بنا بر اعلام کمیسیون بهداشت ملی، تیانجین پس از گزارش بیش از 20 مورد کووید در چند روز گذشته که بیشتر آنها از خارج از کشور وارد شده بودند، به یکی از کانون‌های انتشار ویروس در کشور بدل شده است.
این شهر که در نزدیکی پکن قرار دارد، آزمایش‌های گسترده کرونا را از اوایل یکشنبه آغاز کرد. مقامات به ساکنان شهر توصیه می‌کنند در خانه یا نزدیک خانه بمانند تا آزمایش به پایان برسد. با این حال، تاکنون هیچ دستور قرنطینه سراسری برای این شهر صادر نشده است.
چین، محلی که ویروس کرونا برای نخستین بار در سال 2019 در آن شناسایی شد، تاکنون تنها تعداد انگشت‌شماری از موارد ابتلا به سویه اومیکرون را گزارش کرده است.
به ساکنان تیانجین گفته شده است تا زمانی که نتیجه «منفی» آزمایش را به دست نیاورند، کد «سبز» را در اپلیکیشن‌های ردیابی کووید در گوشی‌های هوشمند دریافت نخواهند کرد. تقریباً تمامی مردم چین اکنون ملزم به ارائه این کد در هنگام استفاده از امکانات حمل‌ونقل عمومی و در موقعیت‌های دیگر هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها