گشت‌زنی سرکرده جبهه‌النصره در شمال سوریه با محافظت پهپادهای آمریکایی

گشت‌زنی سرکرده جبهه‌النصره در شمال سوریه با محافظت پهپادهای آمریکایی
يکشنبه 19 دی 1400 - 20:23

منابع محلی حاضر در استان ادلب خبر دادند که سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه مرزی سوریه و ترکیه، در حال گشت‌زنی بوده و پهپادهای آمریکایی نیز در حال گشت‌زنی بودند.

العالم - سوریه

سرکرده گروه تروریستی «جبهه النصره» در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه، ظاهر شد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که ظهور الجولانی در حالی در منطقه «باب الهوی» در شمال ادلب سوریه صورت گرفت که پهپادهای آمریکایی نیز پروازهای زیادی در این منطقه داشتند.

این در حالی است که واشنگتن همه ساله ادعا می‌کند که به هرکس که اطلاعاتی درباره الجولانی بدهد، ۱۰ میلیون دلار پاداش می‌دهد.

حضور الجولانی در میان شماری از سرکرده‌های النصره بود. این مسئله واکنش کاربران اجتماعی را به همراه داشته است و رفتار متنافقض آمریکایی در مبارزه با تروریسم را به سخره گرفتند. برخی از کاربران هم تأکید کردند که پهپادهای آمریکایی وظیفه محافظت از الجولانی را بر عهده داشتند.

منابع محلی حاضر در ادلب گفتند که از ساعات نخست روز گذشته، عناصر النصره، تدابیر امنیتی شدیدی در منطقه باب الهوی اعمال کردند؛ به نحوی که تک‌تیراندازهای بسیاری مستقر شدند و حلقه امنیتی را پیرامون این منطقه به وجود آوردند.

به گفته این منابع، الجولانی در میان شمار زیادی از محافظان خود وارد این منطقه شد و همزمان نیز پهپادهای آمریکا، «به صورت گسترده به پرواز درآمدند؛ این مسئله باعث تعجب افراد حاضر شد و احتمال هماهنگی در سطوح بالا بین آمریکا و النصره را تقویت کرد».

منابع مذکور تأکید کردند، در حالی وزارت خارجه آمریکا مدعی پرداخت ۱۰ میلیون دلار در ازای لو دادن محل اختفای الجولانی است که وی «حدود ۲۳ دقیقه، در یک منطقه باز، حضور داشت که پهپادهای آمریکایی می‌توانستند او را هدف قرار دهند، ولی این پهپادها، وظیفه حمایت از او را بر عهده داشتند تا بازدید او به پایان برسد».

در واکنش به این مسئله، مجری شبکه ۱۱ اسرائیل، درباره ظهور الجولانی گفت: «الجولانی که دولت آمریکا برای ارائه اطلاعات درباره او، جایزه تعیین کرده بود، احساس امنیت می کند».

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» هم ضمن تمجید حضور علنی الجولانی، گزارش داد، حضور الجولانی به خاطر افتتاح جاده «حلب-باب الهوی» بوده است؛ جاده‌ای که النصره پول ساخت آن را با گرفتن مالیاتهای سنگین از مردم محلی این منطقه تأمین کرده است.

الشرق الاوسط همچنین به نقل از فعالان معارض سوری، ظهور الجولانی را پیامی عنوان کرد مبنی بر اینکه «همه کادرهای حاضر در مناطق آزاد شده از جمله فرماندهانی مانند الجولانی و سایر افراد، مسول توسعه شمال سوریه و کاستن از آلام» مردم حاضر در این مناطق هستند.

بزک کردن چهره تروریستی مانند الجولانی در حالی توسط این روزنامه سعودی صورت گرفته است که بارها ساکنان شمال سوریه علیه جنایات تروریستهایی مانند النصره اعتراضات و تظاهراتهای گسترده‌ای برگزار کرده و خواستار اخراج آنان شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها