دردسرهای دولت مصر به خاطر بازداشت بازرگان معروف

دردسرهای دولت مصر به خاطر بازداشت بازرگان معروف
دوشنبه 20 دی 1400 - 08:22

منابع آگاه مصری از تحولات جدیدی در پرونده صفوان ثابت، بارزگان مصری و بنیانگذار گروه صنایع غذایی جهینه خبر داده اند. صفوان ثابت از اوایل دسامبر 2020 و فرزندش سیف از فوریه 2021 به اتهاماتی چون پیوستن به جماعت اخوان المسلمین و کمک مالی به آن دستگیر و زندانی شده اند.

العالم - مصر

همزمان منابع نزدیک به این خانواده گفته اند دستگیری این پدر و پسر به این دلیل بوده است که آنها را وادار به واگذاری امتیاز بزرگترین گروه صنایع غذایی در خاورمیانه کنند.

منابع آگاه گفته اند نهاد حاکمیتی که مسئول رسیدگی به این پرونده و مذاکره با این پدر و پسر است، پیشنهاد جدیدی را در داخل زندان به وی داده اند که به خروج انها از زندان و بسته شدن پرونده می انجامد.

به گفته این منابع، نهاد مذکور در سازمان جاسوسی مصر پس از توافق با "رجب سید السویرکی"، دیگر بازرگان مصری و مالک فروشگاههای التوحید و النور و بستن قراردادی معادل 63.6 میلیون دلار با وی، این پیشنهاد را به خانواده ثابت کرده است.

سازمان اطلاعات مصر، رجب سید السویرکی را در 5 دسامبر 2020 قبل از اعلام متهم کردن وی در خصوص پرونده حمایت مالی از اخوان المسلمین در کنار خاندان ثابت دستگیر کرده بود.

بنابر این گزارش، به محض اعلام حصول توافق نهایی، پرونده صفوان ثابت به طور کامل بسته خواهد شد.

دولت مصر به شدت اصرار دارد که این پرونده هر چه سریعتر بسته شود زیرا انعکاس منفی بر وجهه اقتصاد مصر در سطح بین المللی داشته است.

پربیننده ترین خبرها