سفیر ایران در دمشق: سردار سلیمانی درگیری با دشمن صهیونیستی را از سنگ به موشک انتقال داد

سفیر ایران در دمشق: سردار سلیمانی درگیری با دشمن صهیونیستی را از سنگ به موشک انتقال داد
دوشنبه 20 دی 1400 - 15:04

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق تأکید کرد که شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نقش اساسی و بزرگی در احیای آرمان فلسطین و حمایت از آن ایفا کرد.

العالم - سوریه - ایران
«مهدی سبحانی» سفیر ایران در دمشق گفت که شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نه تنها برای ملت ایران بلکه برای کل محور مقاومت و ملت‌های اسلامی به ویژه ملت فلسطین، فردی خاص بود.

سبحانی در مصاحبه با وبگاه «العهد» گفت که بر هیچ کس پوشیده نیست که شهید سلیمانی توانست درگیری با دشمن صهیونیستی را از سنگ به موشک توسعه دهد به گونه‌ای که یک مکان جغرافیایی کوچک مانند غزه توانست دشمن صهیونیستی را خوار و ذلیل کند و ابهت آن را درهم شکند.

وی تصریح کرد که شهید سلیمانی در احیای آرمان فلسطین و حمایت از آن نقش اساسی و بزرگ ایفا کرد و برای همه روشن است که اساس فکر مستکبران بر فراموشی آرمان فلسطین استوار است اما شهید سلیمانی کاری کرد که این آرمان زنده بماند و شکی نیست که گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی توسط گروه‌های فلسطینی نقش بزرگ و مثبتی در حمایت از پایداری آرمان فلسطین خواهد داشت.

سفیر ایران در دمشق همچنین به باورهای دینی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت که بر اساس این باورها، مقاومت تنها عامل قدرتمند برای مقابله با رژیم صهیونیستی و قدرت‌های استکبار جهانی است و این موضوع را از قرآن کریم الهام گرفته است چرا که خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را به صبر و پایداری دعوت می‌فرماید.

وی افزود که شهید سلیمانی با اتکا به این تعالیم دینی و الهام گرفتن از رهنمودهای امام خمینی (ره) توانست گروه‌های مقاومت را تشکیل دهد و موشک جایگزین سنگ به عنوان سلاح مقاومت شد و رژیم صهیونیستی از هوا و زمین موشک‌باران شد و به ناچار برای حمایت از خود به ساخت دیوار حایل روی آورد.

سبحانی گفت که شهید سلیمانی توانست گروه‌های فلسطینی را که فعالیت مخفیانه داشتند به یک ارتش قدرتمند مجهز به تجهیزات و سلاح تبدیل کند.

سبحانی همچنین تأکید کرد که شهید سردار سلیمانی افتخار جمهوری اسلامی ایران و قهرمان ملی آن و یک شخصیت بین‌المللی و نماد جهانی مقاومت است و نام او با نهضت و محور مقاومت و نیز ایفای نقش درخشان در شکست تروریسم و داعش و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی قرین شده است.

پربیننده ترین خبرها