گزارش العالم از سفر امیرعبداللهیان به عمان

دوشنبه 20 دی 1400 - 15:01

خبرنگار اعزامی شبکه خبری العالم به عمان با اشاره به ورود وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مسقط، سفر امیرعبداللهیان را در چارچوب سفرهای دوجانبه میان این دو کشور عنوان کرد.

العالم- ایران

محمدباقر الحیدری خبرنگار العالم، تصریح کرد، این اولین سفر رسمی حسین امیرعبداللهیان به عمان در سمت مقام وزیر خارجه و از زمان روی کار آمدن دولت جدید در ایران محسوب می‌شود.

بررسی موضوعات عدیده‌ از جمله امور سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان تهران و مسقط در دستور کار این سفر قرار دارد و در جریان سفر امیرعبداللهیان مورد بحث و رایزنی دو طرف قرار خواهد گرفت.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، اجرای پروژه خط ترانزیتی که ایران و پادشاهی عمان که پیشتر دو طرف درباره آن توافق کرده‌اند، از محورهای مورد پیگیری در سفر امیرعبداللهیان است.

وی به این موضوع نیز اشاره کرد که روابط میان ایران و عمان، همانطور که وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به مسقط اعلام کرد، مستحکم و روبه گسترش است.

خبرنگار العالم اضافه کرد، ایران و عمان سیاست گسترش روابط با کشورهای همسایه و دور ماندن از درگیری‌ها و بحران‌هایی را که هر از چند گاهی در منطقه رخ می‌دهد، دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد که عمان می‌تواند در همگرایی ایران و عربستان نقش‌افرین باشد.

پربیننده ترین خبرها