احتمال خروج نیروهای پیمان امنیت جمعی از قزاقستان طی یک هفته آینده

احتمال خروج نیروهای پیمان امنیت جمعی از قزاقستان طی یک هفته آینده
دوشنبه 20 دی 1400 - 15:03

سخنگوی رئیس جمهور قزاقستان گفت: نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی برای مدت طولانی در این کشور نخواهند ماند و با تثبیت وضعیت، منطقه را ترک می‌کنند.

العالم - اسیا
«بریک اوالی» سخنگوی رئیس جمهور قزاقستان گفت: نیروهای پیمان امنیت جمعی با تثبیت اوضاع این کشور را ترک می‌کنند.

وی افزود: نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی برای مدت طولانی در قزاقستان نخواهند ماند و احتمالا ظرف یک هفته می‌‌توانند این کشور را ترک کنند.

بنابر سخنان اوالی، بعد از تثبیت وضعیت و پایان ماموریت نیروهای پیمان امنیت جمعی آنها بلافاصله از قلمرو قزاقستان خارج می‌شوند.

وی در این مورد گفت: همانطور که می‌دانید، سازمان پیمان امنیت جمعی تنها روسیه نیست، امسال ارمنستان ریاست آن را بر عهده دارد و کشورهای بلاروس و تاجیکستان اعضا آن هستند. نیروهای حافظ صلح برای مدت زیادی در قزاقستان نخواهند ماند. حتی ممکن است ظرف یک هفته کشور را ترک کنند. علاوه بر این، وضعیت در کشور به تدریج در حال تثبیت است، نظم و قانون در همه جا برقرار شده است.

اوالی یادآور شد: ماموریت اصلی نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت حفاظت از تاسیسات استراتژیک قزاقستان است.

وی گفت: از آنجایی که تاسیسات استراتژیک ما تحت حفاظت نیروهای پیمان امنیت جمعی قرار دارند، نیروهای مسلح قزاقستان، از جمله گارد ملی و سایر نیروها برای انهدام تروریست‌ها در آلماتی و تعدادی دیگر از مناطق کشور، جذب شدند.

سخنگوی رئیس جمهور قزاقستان در ادامه حفاظت تاسیسات استراتژیک توسط نیروهای حافظ صلح پیمان امنیت جمعی را کمک بسیار بزرگی برای کشورش خواند.

وی با بیان این که سازمان پیمان امنیت جمعی با هدف ارائه کمک در چنین اوضاع ایجاد شده گفت: چرا در چنین شرایطی از کمک استفاده نکنیم؟ این امر به هیچ وجه به استقلال قزاقستان آسیبی نمی‌رساند و این نکته را باید به گوش مردم رساند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها