رایزنی امیرعبداللهیان با همتای عمانی در باره مسایل دوجانبه و منطقه در مسقط

رایزنی امیرعبداللهیان با همتای عمانی در باره مسایل دوجانبه و منطقه در مسقط
دوشنبه 20 دی 1400 - 19:58

دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیداری دو جانبه با مقامات عمانی در مسقط به سر می برد، عصر امروز با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوکشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

العالم ـ آسیا

دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از روند روبه گسترش روابط فی‌مابین ابراز خرسندی کرد و بر استمرار دیدار مسولان و مقامات دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین فعال شدن کمیته های تخصصی از جمله کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

امیر عبداللهیان ضمن تبریک پنحاهمین سالگرد برقراری روابط دو کشور تاکید کرد، روابط مردمی و فرهنگی ایران و عمان ریشه در تاریخ دارد و دو کشور توانسته اند بنای همکاری های ریشه دار ومستحکمی را پی ریزی نمایند.

وزیر امور خارجه کشورمان از نحوه نگرش عمان نسبت به مسائل منطقه مبتنی بر گفتگو و همکاری تقدیر کرد و ‌آن را تنها راه رفع مشکلات منطقه دانست.

وی با ابراز خرسندی از روند گسترش همکاری های تجاری فی‌مابین، ازجمله افزایش مبادلات، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های تجاری و اقتصادی کشورهای منطقه با یکدیگر بتواند الگویی برای پایداری صلح و امنیت منطقه قلمداد گردد.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و توانمدیهای اقتصادی و منابع انسانی ایران، بر ارتقا همکاری های دو جانبه و بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی منطقه تاکید کرد.

طرفین در این دیدار بر استمرار رایزنی درخصوص مسائل مهم منطقه تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها