یمن همچنان آماج حملات جنگنده‌های سعودی+ ویدیو

دوشنبه 20 دی 1400 - 21:09

ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه حملات نظامی گسترده به یمن، تاسیسات حیاتی و شبکه‌های مخابراتی را در برخی از استان‌ها هدف قرار داده و آنها را از مدار خدمات‌رسانی خارج کرده است.

العالم- یمن

به گزارش العالم، عمده حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی بر استان‌های شبوه، مأرب و الحدیده متمرکز است و غیرنظامیان و تاسیسات حیاتی همچنان در تیررس حملات جنگی و مستمر قرار دارند و در نتیجه این حملات، تاسیسات خدمات‌رسانی از جمله شبکه‌های مخابراتی در استان‌های عمران، صعده و الجوف از مدار خدمات‌رسانی خارج شده‌اند و همین وضعیت به گفته ناظران، اهداف حقیقی ائتلاف متجاوز از جنگ را برملا می‌سازد.

البته رسوایی جنجالی "ترکی المالکی" سخنگوی این ائتلاف درباره بندر الحدیده نیز گواهی بر این مدعاست که متجاوزان به یمن در وضعیت آشفتگی و سردرگمی در جنگ با این کشور قرار دارند.

ترکی المالکی مدعی شده بود که بندر الحدیده مکانی برای استقرار موشک‌های بالستیک ایرانی است. این ژنرال سعودی برای اثبات این ادعای خود، صحنه‌ای از یکی از فیلم‌های مستند هالیوود را پخش و آن را به عنوان انبارهای موشک‌های ایرانی معرفی کرد. این رسوایی موجی از واکنش‌های تمسخرآمیز در میان محافل سیاسی و مردمی در یمن را همراه داشته است.

این نخستین بار نیست که ائتلاف متجاوز تلاش می‌کند با ادعاهایی دروغین، بر حملات خود علیه مناطق غیرنظامی و از جمله بندر الحدیده در یمن سرپوش بگذارد. این ائتلاف پیشتر نیز مدعی شده بود که نیروهای صنعا در شهرک "الثوره الریاضیه" تسلیحاتی انبار کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها