توافق هسته‌ای از موضوعات دیدار وزرای خارجه چین و عربستان

توافق هسته‌ای از موضوعات دیدار وزرای خارجه چین و عربستان
سه شنبه 21 دی 1400 - 10:34

موضوع توافق هسته‌ای از جمله موضوعاتی بود که در دیدار وزرای امور خارجه چین و عربستان مورد بحث قرار گرفت.

العالم - عربستان سعودی

شبکه العربیه درباره دیدار وزرای امور خارجه چین و عربستان نوشت، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی و وانگ یی همتای چینی‌اش درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات جاری مربوط به آن تبادل‌نظر کردند.

العربیه افزود، بن فرحان، دوشنبه ۱۰ ژانویه اعلام کرد، بن فرحان و وانگ یی گفت‌وگوهایی را درباره برنامه هسته‌ای ایران و موضوعات مطرح شده در مذاکرات وین انجام داده‌اند.

خبرگزاری شینهوا نیز درباره دیدار وزرای امور خارجه چین و عربستان نوشت: وانگ در این دیدار درباره مسئله هسته‌ای ایران گفت، چین از کشورهای خلیج فارس در زمینه ایجاد بسترهای گفتمان چندجانبه و در دست گرفتن امور برای انجام دادن اقدامات ابتکاری در زمینه مسائل منطقه‌ای حمایت می‌کند.

بنا به اعلام وزارت خارجه سعودی، بن فرحان در چارچوب سفری رسمی در شهر ووشی در جنوب چین گفت‌وگوهای فشرده‌ای را با وزیر خارجه این کشور انجام داده است.

در این گفت‌وگوهای رسمی روابط دوستی سعودی و چین و راهکارهای تقویت آن در همه زمینه‌های همکاری و هماهنگی مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

بن فرحان و وانگ یی همچنین با طرح دیدگاه‌های دو کشور در مورد تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های مربوط به آنها، بر لزوم حمایت از امنیت و ثبات در افغانستان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، دو طرف درباره بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک که مهمترین آنها، ارتقای امنیت و ثبات در خاورمیانه و تلاش برای تحکیم صلح از سوی دو کشور دوست در منطقه و جهان است، به رایزنی پرداختند.

گفتنی است پیش از آغاز دور جدید مذاکرات لغو تحریم‌ها، عربستان و امارات اعلام کرده بودند که باید کشورهای عربی خلیج فارس در مذاکرات جدید هسته‌ای با ایران حضور داشته باشند که این موضوع با واکنش و مخالفت ایران روبرو شد.

پربیننده ترین خبرها