رئیس جمهور تونس: هیچ زندانی عقیدتی نداریم

رئیس جمهور تونس: هیچ زندانی عقیدتی نداریم
سه شنبه 21 دی 1400 - 10:52

رئیس جمهور تونس تاکید کرد که هیچ‌گونه زندانی عقیدتی در این کشور وجود ندارد.

العالم - افریقا

به نقل از سایت عربی ۲۱، قیس سعید، رئیس جمهور تونس در دیدار با نجلاء بودن رمضان، نخست وزیر این کشور گفت: هیچگونه زندانی عقیدتی در تونس وجود ندارد. اسناد و مدارک زیادی ثابت می‌کند کسانی که تحت اقامت اجباری هستند در جنایت‌های کلاهبرداری و فریب دست دارند.

وی گفت: من از جنجال بر سر همه پرسی اینترنتی تعجب می‌کنم. این یک بدعت نیست. رسانه‌های محلی به دروغگویی و جعل اخبار می‌پردازند و حقیقت‌ها را نادیده گرفته و درباره مسائل بیهوده صحبت می‌کنند.

از سوی دیگر ماهر مذیوب، معاون رئیس پارلمان تونس از ارائه شکایتی به کمیته حقوق بشر در اتحادیه بین المللی پارلمان‌ها علیه قیس سعید و وزیر کشور درباره بازداشت نورالدین البحیری، معاون رئیس جنبش النهضه خبر داد.

در این شکایت قیس سعید و وزیر کشور به ربودن، بدرفتاری، بازداشت اجباری و ظالمانه و عدم احترام به توافق‌های بین المللی در درباره نورالدین البحیری متهم شده‌اند.

همچنین درحالی که قیس سعید به سلطه بر دستگاه قضایی متهم شده است اعضای طرح "التونسیون من اجل الدوله"(تونسی‌ها برای کشور) دوشنبه از اعتصاب غذا در تمام استان‌ها برای دفاع از استقلال دستگاه قضایی خبر دادند.

در بیانیه آن‌ها آمده است: ما خواهان آزادی فوری نورالدین البحیری و فتحی البلدی، مسئول سابق وزارت کشور هستیم.

پربیننده ترین خبرها