پیروزی فتوشاپی ائتلاف سعودی در یمن!

پیروزی فتوشاپی ائتلاف سعودی در یمن!
سه شنبه 21 دی 1400 - 16:44

رسانه‌های سعودی در ادامه دروغ‌پردازی های خود در راستای نمایش پیروزی مزدوران این کشور در یمن، رو به جعل فیلم آورده‌اند.

العالم- نظرکده

ناظران مسائل سیاسی براین باورند که شکست سنگین رسانه‌های ائتلاف سعودی در زمینه نظامی، اطلاعاتی و امنیتی بی‌سابقه است.

ائتلاف سعودی مدعی است در حملات خود به یمن پایگاه‌های نظامی و تسلیحاتی را هدف می گیرد این در حالی است که اهداف آنها صرفا غیرنظامیان و تأسیسات زیربنایی مانند فرودگاه‌ها، جاده‌ها، پل‌ها است.

رسانه های سعودی در گافی عجیب، فیلم های را که مربوط به سال 2003 و عراق است را به یمن نسبت می دهند؛ این موضوع بیانگر سستی و بی درایتی ائتلاف متجاوز سعودی است.

این ائتلاف با وجود داشتن ارتش و امکانات بسیار زیاد، در میدان نبرد با نیروهای یمنی به مرحله ای از ناکامی رسیده است به گونه ای که آنان را واداشته تا فیلم جعل کنند و آن رسوایی بزرگ را به وجود بیاورد؛ این ائتلاف هرگز تصور نمی کرد این دروغش، مانند دیگر دروغهایش فاش شود.

رسوایی های رسانه ای سعودی ها برای فرار کردن از انتقاد سازمان‌های بشردوستانه یا واکنش بین‌المللی است، به عنوان مثال، با تمرکز بر فرودگاه صنعا، طبق ادعای خود درباره یک کارشناس حزب‌الله فیلمی ساخت و درخصوص بندر الحدیده نیز کلیپی منتشر کرد و رسوایی تاریخی خود را رقم زد.

پدیده تحریف اطلاعاتی رسانه‌ای، دروغ و جعل حوادث در جنگ تهاجمی یمن از یکی دو ماه پیش آغاز نشده بلکه از ابتدای جنگ و باهمه اقدامات نظامی همراه بوده است.

اطلاعات نادرست رسانه ای عربستان در سیاست و میدان با انتشار پیروزی های تخیلی و ساختن کلیپ های ویدئویی دروغین بود، اما بعدها حقیقت مطلب مشخص شد و این رسانه ها رسوا شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها