افشای دلایل پشت پرده دیدار سیسی و عباس

افشای دلایل پشت پرده دیدار سیسی و عباس
سه شنبه 21 دی 1400 - 14:18

منابع مصری فاش کردند، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از رئیس جمهوری مصر خواسته دو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی را تحت فشار قرار دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از العربی الجدید، منابع مصری اعلام کردند، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در شهر «شرم الشیخ» واقع در جنوب سینا از وی خواست دو جنبش حماس و جهاد اسلامی را جهت ممانعت از تحرکات نظامی و امنیتی عناصرشان در کرانه باختری طی دوره آتی تحت فشار قرار دهد.

این درخواست محمود عباس در حالی مطرح شده است که وی در جریان دیدار خود با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی متعهد به کنترل اوضاع در چارچوب تفاهمات متقابل بین دو طرف شده بود.

منابع همچنین اعلام کردند، سفر محمود عباس به شرم الشیخ به منظورقانع کردن طرف مصری انجام شده است، چرا که قاهره از دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بنی گانتس بدون هماهنگی قبلی با مسئولان مصری رضایت نداشت.

قاهره بین گروه‌های مقاومت در غزه و رژیم صهیونیستی و همچنین بین گروه‌های فلسطینی به خاطر تکمیل روند آشتی داخلی میانجیگری می‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رئیس جمهوری مصر را در جریان جزئیات دیدار خود با بنی گانتس قرار داد.

محمود عباس خطاب به السیسی تاکید کرد که تمامی تفاهم‌های حاصله با بنی گانتس، امنیتی بوده است.

منابع اعلام کردند، نتایج دیدار محمود عباس و بنی گانتس در سطح و میزان خواسته‌های رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نبوده است؛ آن هم در شرایطی که این تشکیلات با بحران‌های داخلی رو به رو است.

منابع مذکور تاکید کردند، عباس، عبدالفتاح السیسی را از تمامی تسهیلات و تفاهماتی مطلع ساخت که در جریان دیدارش با گانتس حاصل شد.

این منابع ضمن اشاره به اینکه عباس نتوانست از گانتس قولی در خصوص خویشتنداری شهرک‌نشینان در کرانه باختری بگیرد، تاکید کردند، محمود عباس به رئیس جمهوری مصر اطلاع داد که در جریان این دیدار هیچگونه پیشرفتی در سطح سیاسی تحقق نیافت.

منابع اعلام کردند، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از رئیس جمهوری مصر خواست تا در انتقال آب‌های راکد در سایه اعتماد مسئولان اسرائیلی به آن نقشی ایفا کند. عباس همچنین از السیسی خواست تا اداره‌های مصری برای گشایش کانال‌های ارتباطی بین تشکیلات خودگردان و مسئولان دیگر دولت اسرائیل از جمله وزیر خارجه و نخست وزیر، تلاش کنند.

این منابع اعلام کردند که محمود عباس بر این باور است که می‌توان از وضعیت اختلاف بین اجزای دولت کنونی اسرائیل به نفع پرونده‌های فلسطینی استفاده کرد.

محمود عباس و عبدالفتاح السیسی در جریان دیدار با یکدیگر همچنین تحولات نوار غزه و آشتی داخلی را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر پایبندی خود به هرگونه توافق مربوط به بازسازی و برقراری آرامش در نوار غزه تاکید کرد.

عباس اواخر دسامبر سال ۲۰۲۱ با بنی گانتس دیدار کرد.

پربیننده ترین خبرها