تظاهرات ضد شبه نظامیان قسد در شمال شرق سوریه

تظاهرات ضد شبه نظامیان قسد در شمال شرق سوریه
سه شنبه 21 دی 1400 - 16:50

اهالی شهر الشدادی در ریف جنوبی الحسکه در شمال شرق سوریه با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز، اقدامات شبه نظامیان موسوم به قسد وابسته به اشغالگران آمریکایی را محکوم کردند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی، اهالی شهر الشدادی صبح امروز با برگزاری تظاهرات، اقدامات جنایتکارانه شبه نظامیان قسد در حق شهروندان سوری به ویژه ربودن جوانان و نوجوانان و نگهداری آنان در اردوگاه های اجباری برای استفاده از آنان در جنگ را محکوم کردند.

شبه نظامیان قسد به غارت اموال و دارایی های اهالی وگرفتن مالیات برای بازاریابی محصولات کشاورزی اقدام کرده اند.

منابع یاد شده افزودند : اهالی که در میدان الشدادی تجمع کرده بودند، با آتش زدن حلقه های لاستیک، برخی از راه های اصلی منتهی به این شهر را بستند و شعارهایی با مضمون محکومیت اقدامات شبه نظامیان وابسته به آمریکا سر می دادند.

برخی از مناطق دیرالزور و الحسکه صحنه برگزاری تظاهرات مردمی مبنی بر بیرون راندن اشغالگران امریکایی و شبه نظامیان قسد است که در هفته های اخیر به تشدید عملیات یورش به مناطق تحت اشغال خود در الجزیره سوریه اقدام کرده اند.

آن ها با ربودن صدها نفر از جوانان مناطق دیرالزور و الرقه و الحسکه، آنان را به اردوگاه های وابسته به خود منتقل کردند تا در جنگ از آنان استفاده کنند.

نیروهای قسد که تظاهراتی علیه قسد را در حومه استان الرقه متفرق کرده بودند، دیروز به بازداشت برخی از اهالی قبایل عربی اقدام کردند.

پربیننده ترین خبرها