گزارش خبرنگار العالم از دیدارهای امیر عبداللهیان در قطر

گزارش خبرنگار العالم از دیدارهای امیر عبداللهیان در قطر
سه شنبه 21 دی 1400 - 17:00

وزیر امور خارجه ایران با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار کرد.

العالمایران

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از قطر، امیر عبداللهیان همچنین با تشریح رویکرد دولت سیزدهم در حوزه روابط با همسایگان، تبادل هیئت ها درسطوح عالی دو کشور به منظور رایزنی های فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار دیدگاه منطقه ای و آمادگی جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه تعاملات با کشورهای منطقه در فرمت های دو یا چند جانبه را مورد تاکید قرار داد.

آخرین تحولات گفتگوهای وین در زمینه رفع تحریم های ظالمانه، مسائل و موضوعات مرتبط با افغانستان و یمن نیز از جمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود که امیر قطر نیز دیدگاه کشورش در حوزه این موضوعات را تبیین کرد.

دیدار با وزیرخارجه قطر

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دو کشور بر پایه همکاری های دوجانبه و منطقه ای، بر ضرورت گسترش ابعاد همکاری ها به ویژه در حوزه تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت ها و مزیت های جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی در زمینه تبادل هیئت های عالی‌رتبه تاکید کرد.

امیر عبداللهیان با تاکید بر اولویت همسایگی از نگاه دولت سیزدهم، بر رویکرد ایران برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و انجام گفتگوهای منطقه ای در جهت ثبات و استقرار منطقه استقبال و آن را مهم ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار با تشریح دیدگاه رهبری این کشور در زمینه تحکیم و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران، علاقمندی قطر برای گسترش همکاری‌ها، خصوصا در حوزه فعالیت های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

دیدار با هنیه

وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در قطر با هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز گفتگو کرد.

جزئیات این دیدار هنوز منتشر نشده است.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان، دوشنبه شب از سلطان نشین عمان عازم قطر و وارد دوحه پایتخت این کشور شد.

امیرعبداللهیان درجریان سفر خود به عمان، با بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان و سید قهد بن محمد آل سعید معاون امور کابینه نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

سفر امیر عبداللهیان به مسقط و دوحه در راستای سیاست دولت ابراهیم رئیسی مبنی بر تحکیم روابط با کشورها به ویژه کشورهای همسایه است.

پربیننده ترین خبرها