باکو از کشته شدن یک سرباز خود در مرز ارمنستان خبر داد

باکو از کشته شدن یک سرباز خود در مرز ارمنستان خبر داد
سه شنبه 21 دی 1400 - 17:38

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد، در نتیجه حمله نیروهای ارمنستان در منطقه مرزی «کلبجر»، یک سرباز جمهوری آذربایجان کشته شد.

العالم - آسیا

در شرایطی که تنش‌ها بین باکو و ایروان همچنان خبرساز است، جمهوری آذربایجان از شهادت یک سرباز این کشور در منطقه مرزی خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، یک سرباز این کشور به نام «نظروف آیاز آذر» ظهر یازدهم ژانویه (امروز سه شنبه) در منطقه مرزی کلبجر در حمله نیروهای ارمنستان جان خود را از دست داد.

در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تصریح شده که این نیروی نظامی در اقدام تحریک آمیز نیروهای ارمنستانی در مروز دو کشور به «شهادت» رسید.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان «عمیق‌ترین تسلیت» خود را به خانواده و خویشاوندان این سرباز اعلام و برای آنها صبر مسالت کرد.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: «در نتیجه اقدامات مربوطه یگان‌های ارتش (جمهوری) آذربایجان، طرف مقابل سرکوب شد. مسئولیت کامل تنش رخ داده بر عهده رهبری نظامی - سیاسی ارمنستان قرار دارد».

کشته شدن یک نظامی جمهوری آذربایجان در مرز مشترک با ارمنستان در شرایطی اعلام شده که دو کشور یک جنگ ۴۴ روزه بر سر منطقه قره باغ کوهستانی را تجربه کردند.

این جنگ هر چند با میانجیگری روسیه به توافق آتش‌بس ختم شد اما تنش‌های ارمنستان و جمهوی آذربایجان بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن گذرگاه‌های ارتباطی همچنان ادامه دارد

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها