باکو ۱۰ اسیر جنگی ارمنستان را آزاد کرد

باکو ۱۰ اسیر جنگی ارمنستان را آزاد کرد
يکشنبه 28 آذر 1400 - 19:41

جمهوری آذربایجان از آزادی و بازگرداندن ۱۰ اسیر جنگی ارمنستان به کشورشان خبر داد.

العالم - آسیا

بر اساس این گزارش، کمیسیون دولتی اسیران جنگی، گروگان‌ها و مفقودین باکو روز یکشنبه با اشاره به اینکه این روند با میانجیگری اتحادیه اروپا انجام شد، گفت که جمهوری آذربایجان ده نظامی را که در جریان درگیری‌های ۱۶ نوامبر در مرز این کشورها بازداشت شده بودند، به ارمنستان تحویل داده است.

این کمیسیون اعلام کرد: برای نشان دادن تعهد خود به اصول انسان گرایی، آذربایجان با میانجی گری اتحادیه اروپا ده سرباز ارمنستانی را در ۱۹ دسامبر به (کشور خود) بازگرداند.

پیش از این، در ۴ دسامبر نیز باکو بیش از ۱۰ نظامی را به ارمنستان بازگرداند که در جریان درگیری‌های ۱۶ نوامبر اسیر شده بودند. در آن زمان، این روند با وساطت روسیه انجام شد و در مقابل، ایروان نقشه‌های معدن قره باغ را به باکو تحویل داد.

در ۱۶ نوامبر، درگیری شدید بین نیروهای مسلح ارمنستان و آذربایجان در مرز دو کشور رخ داد. ایروان گفت که ارتش آذربایجان شروع به پیشروی به داخل خاک ارمنستان کرده و بزرگراهی را که پایتخت ارمنستان را به مناطق جنوبی کشور و ایران متصل می‌کند، تهدید می‌کند. باکو اما تقصیر را به گردن ایروان انداخت و اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان با حمله به مواضع آذربایجان دست به اقدامی تحریک آمیز زده‌اند.

در واکنش به این رویداد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با همتایان خود در ارمنستان و آذربایجان تلفنی گفتگو کرد. وزارت دفاع روسیه گفت که وضعیت پس از تلاش آذربایجان و ارمنستان برای ایجاد ثبات در منطقه مورد درگیری میان دو کشور به حالت عادی بازگشته است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها