دعوت از تونسی ها برای تظاهرات ضد تصمیمات رئیس جمهور در روز جمعه

دعوت از تونسی ها برای تظاهرات ضد تصمیمات رئیس جمهور در روز جمعه
چهارشنبه 22 دی 1400 - 22:36

احزاب ، سازمان ها و فعالان تونسی خواهان برگزاری تظاهرات در روز جمعه در یازدهمین سالروز انقلاب این کشور و اعتراض به اقدامات قیس سعید رئیس جمهوری این کشور شدند.

العالم - تونس

برخی از شخصیت های سیاسی و احزاب و سازمان های تونسی مخالفت خود را با نقشه سیاسی که قیس سعید رئیس جمهوری تونس پیشتر تهیه کرده بود، اعلام کردند.

این اقدامات، شامل برگزاری همه پرسی و انتخابات جدید پارلمانی و تعیین تاریخ های مشخص است که مخالفان ، آن را انحراف جدید در هرم قدرت در کشور به شمار آوردند.

رئیس جمهوری تونس اوایل دسامبر گذشته، تصمیمی مبنی بر تغییر تاریخ جشن گرفتن در انقلاب 2011 از روز 14 ژانویه به روز 17 دسامبر هر سال اتخاذ کرد و گفت که تاریخ اول، مناسب نیست.

نظام زین العابدین بن علی به دنبال قیام مردمی در 14 ژانویه 2011 سرنگون شد.

جرقه اعتراض های مردمی در تونس در 17 دسامبر سال 2010 در استان سیدی بوزید و زمانی زده شد که یک فروشنده دوره گرد به نام محمد البوعزیزی در اعتراض به نحوه برخورد پلیس با او اقدام به خودسوزی کرد.

مقامات تونسی دیروز (سه شنبه) تصمیم گرفتند یک سری تصمیمات را بنا به توصیه های کمیته عملی مبارزه با شیوع بیماری کرونا اتخاذ کنند که مهم ترین آن ، منع آمد و شد از ساعت ده شب تا ساعت پنج صبح روز بعد است.

همچنین کابینه تونس تصمیم گرفت تظاهرات مختلف را چه تظاهراتی که در فضاهای بسته و یا فضاهای باز برگزار می شود، به تعویق بیاندازد یا آن را لغو کند.

پربیننده ترین خبرها