بایدن نخستین تحریم‌ها علیه کره شمالی را اعمال کرد

بایدن نخستین تحریم‌ها علیه کره شمالی را اعمال کرد
پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 10:33

دولت بایدن روز چهارشنبه نخستین تحریم‌ها علیه برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی را اعمال کرده است.

العالم - آمریکا

پس از آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی، دولت بایدن تصمیم گرفت تا نخستین تحریم های علیه برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ را اعمال کند.

تحریم های دولت بایدن 6 تبعه کره شمالی، یک روسی و یک شرکت روسی را هدف قرار داده است. واشنگتن این افراد و شرکت روسی را مسئول تامین قطعات لازم برای برنامه های تسلیحاتی کره شمالی توصیف کرده و گفته است که این قطعات از چین و روسیه تامین شده است.

خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که این تحریم ها با هدف جلوگیری از پیشرفت برنامه های تسلیحاتی کره شمالی و بی اثر کردن تلاش های این کشور برای توسعه فناوری های اشاعه تسلیحات اعمال و اجرا شده است.

ایالات متحده همچنین پیشنهاد داده است که آن 5 نفر در فهرست سیاه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل گنجانده شوند.

تلاش های دولت بایدن برای متقاعد کردن کره شمالی با هدف بازگشت به میز مذاکره و دست کشیدن از برنامه های موشکی و هسته ای تاکنون راه به جایی نبرده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: ایالات متحده همچنان متعهد به دنبال کردن مسیر دیپلماسی در قبال کره شمالی است.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این تحریم ها پس از 6 آزمایش موشک بالستیک توسط کره شمالی اعمال شده است که همه این آزمایش ها مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها