فریاد بلند کنفرانس لبنان بر سر آل سعود: فساد کافی است

فریاد بلند کنفرانس لبنان بر سر آل سعود: فساد کافی است
پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 10:43

در ششمین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر، بیروت میزبان کنفرانس مخالفان رژیم آل سعود است.

العالم - لبنان

عباس الصادق، از رهبران انجمن مخالفان در شبه جزیره عرب در این کنفرانس گفت که محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان، این کشور را در در فساد غوطه ور کرده است.

وی خاطرنشان کرد که این انجمن به یکباره شکل نگرفته است بلکه هدف از تأسیس آن ارائه نگرش سیاسی از طریق یک ائتلاف سیاسی با هویت اسلامی است که منافع ملت عربستان را در رأس همه اولویت ها قرار دهد.

عباس الصادق خاطرنشان کرد که آرمان فلسطین، اساس و مبناست و سازش، خیانت به امت اسلامی است.

وی افزود، ما در کنار ملت مبارز و مقاوم یمن که در برابر تجاوزات آل سعود مقاومت می‌کنند ایستاده‌ایم و خواستار پایان دادن به تجاوزات و محاکمه متجاوزان در یمن هستیم.

«حمزه الحسن» از دیگر چهره های شناخته شده و از سازماندهی‌کنندگان این مراسم نیز به نوبه خود اظهار داشت، ما از هر گونه جریان سیاسی و هر ابتکار عملی که هدف آن متحد کردن تلاش‌های مخالفان علیه جنایتکاران باشد استقبال می‌کنیم؛ زیرا تنها پاسخ به رژیم سعودی و جنایت‌های آن متحد کردن تلاش‌ها در برابر این رژیم است.

شیخ «جاسم آل محمد» یکی دیگر از شخصیت‌های حاضر در این مراسم اعلام کرد، در مرحله حساس کنونی ملت عربستان باید وجدان‌های خود را بیدار نگه دارند و وطنشان را از شر رژیم آل سعود نجات دهند؛ چرا که این رژیم گستاخی خود را به حدی رسانده که از همه خطوط قرمز در سطوح اخلاقی و سیاسی عبور می‌کند. همچنین واضح است که دوره «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه فعلی عربستان در واقع دوره فساد اخلاقی و تخریب چهره اسلامی از طریق اقدامات نامتعارف در عربستان و همچنین تحرکات این کشور برای عادی سازی با اشغالگران صهیونیست است.

وی افزود، ما با الهام از رویکرد شهید النمر در حال راه اندازی یک پروژه سیاسی مشترک با چشم‌انداز انقلابی -اسلامی جهت دفاع از آزادی مردم عربستان و کرامت آنها هستیم.

«عمار الحمزی» نماینده جنبش انصارالله در این مراسم نیز به نوبه خود طی سخنانی اعلام کرد، شهید شیخ النمر با شجاعت در برابر استکبار رژیم سعودی ایستاد.

«فواد ابراهیم» از رهبران اجلاس مخالفان جزیرة العرب نیز اظهار داشت که مردم عربستان به ایجاد تغییر در این کشور علاقه‌مند هستند و در برابر عامل بحران‌های عربستان یعنی رژیم سعودی خواهند ایستاد.

«نجاح واکیم» رئیس «هیئت عربی پیشرو» در لبنان نیز طی سخنانی با تاکید بر اینکه درد و رنجی که ملت عربستان می‌کشند کمتر از درد و رنج فلسطینیان نیست اظهار داشت، عربستان سعودی در تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 1982 و همچنین جنگ جولای 2006 نقش داشت و در واقع یک ابزار آمریکایی- اسرائیلی برای نابودی کشورها و ملت‌های عربی از عراق تا سوریه و یمن است.

وی خطاب کسانی که در لبنان از رژیم عربستان حمایت می‌کنند گفت، رژیم سعودی استکبار خود را بر لبنان تحمیل می‌کند تا جامعه ما را نابود کند و علاوه بر محاصره و تحریم لبنان سعی دارد این کشور را غرق بدهی‌ها کند.

نجاح واکیم همچنین خطاب به کسانی که در لبنان تصور می‌کنند فرزندانشان در عربستان سعودی مشغول به کار هستند و از این طریق سود به آنها می‌رسد اظهار داشت، کاملا برعکس است؛ چرا که عربستان بسیار بیشتر از اینها از لبنان باج گرفته است.

پربیننده ترین خبرها