کاخ سفید: ترامپ باعث سرعت گرفتن برنامه هسته ای ایران و انزوای آمریکا شد

کاخ سفید: ترامپ باعث سرعت گرفتن برنامه هسته ای ایران و انزوای آمریکا شد
پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 11:39

کاخ سفید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را در سرعت گرفتن برنامه هسته‌ای ایران و آنچه که آن را تشدید حملات ایران در منطقه خواند، مقصر دانست و خاطرنشان کرد که و با خروج از برجام واشنگتن را نیز در صحنه بین المللی منزوی کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت : ترامپ با تصمیم خود برای خروج از توافق هسته ای چندجانبه (برجام) ، ایرانی ها را از تعهدات محدودکننده رها کرده و ایالات متحده را در صحنه بین المللی منزوی ساخت.

ساکی در نشست خبری افزود: اکنون ما پشت میز مذاکره برگشته‌ایم... اما به دلیل خروج دولت گذشته از توافق هسته‌ای، حالا سرعت برنامه هسته‌ای ایران به شدت افزایش یافته است.

وی همچنین مدعی شد که "ایران مستقیماً به شرکای ما در خلیج (فارس) حمله می‌کند، دست‌نشانده‌هایش دوباره به نیروهای آمریکایی در عراق حمله می‌کنند.

ساکی همچنین اذعان کرد که ایالات متحده با خروج ترامپ از برجام در عرصه بین المللی کاملاً منزوی شده است.

وین پایتخت اتریش میزبان هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم های ایران و بازگشت آمریکا به تعهدات برجامی خویش است. ایران به خاطر خروج آمریکا و این که هم اکنون دیگر عضوی از برجام نیست، از برقراری ارتباط مستقیم با واشنگتن در این مذاکرات خودداری می کند و خواستار لغو تحریم های بازگردانده و تشدید شده توسط ترامپ است.

پربیننده ترین خبرها