سیزدهمین تظاهرات میلیونی سودان از نگاه دوربین العالم

سیزدهمین تظاهرات میلیونی سودان از نگاه دوربین العالم
جمعه 24 دی 1400 - 13:34

هزاران نفر از شهروندان خارطوم پایتخت سودان در مخالفت با کودتای نظامی 25 اکتبر تظاهرات کردند و شدت خشونت و استفاده از گلوله و بمب های صوتی و گاز اشک آور موجب کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان شد.

العالم آفریقا

نیروهای امنیتی و نظامی در سیزرهمین تظاهرات میلیونی در اقدامی بی سابقه ، راهها و پل ها را بازکرده و اینترنت و راههای ارتباطی را بازگذاشتند و این فعالیت در بیشتر خیابان های خارطوم عادی بود و این تظاهرات در سراسر 3 شهر پایتخت نیز انجام شد و سوال های زیادی ایجاد شد اما کشته شدن یک نیروی پلیس در خیابان قسر سوالات بیشتری ایجاد کرد برخی معتقدند وی با سلاح سرد کشته شده و برخی نیز برخورد ماشین را مقصر می دانند و تظاهرکنندگان را به کشتن وی متهم می کنند تا تئوری مسالمت امیز بودن تظاهرکنندگان نقض شود .

رشید ابراهیم کارشناس راهبردی نیز گفت : دولت قصد دارد با این روش به هیات بین المللی بگوید که با مذاکره و آرامش موافق است و به دنبال کشتن تظاهر کنندگان نیست.

تظاهرکنندگان با شکستن محاصره امنیتی به سوی کاخ ریاست جمهوری حرکت کرده و به اطراف آن رسیدند و شعارهایی برای تحقق دولت غیر نظامی و بازگشت نظامیان به پادگانهایشان سر دادند.

مردم سودان با این تظاهرات مخالفت کامل خود را با هرگونه ابتکارهایی که به نظامی گری و هرگونه ابتکار خارجی مشورعیت می بخشد ، اعلام کردند.

پربیننده ترین خبرها