شلیک گاز اشک آور به سوی هزاران تظاهرکننده سودانی

شلیک گاز اشک آور به سوی هزاران تظاهرکننده سودانی
پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 18:56

نیروهای امنیتی سودان امروز، پنجشنبه به سوی هزاران معترض ضد کودتا در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در خارطوم گاز اشک آور شلیک کردند، این حملات از سوی نظامیان تنها چند روز پس از آغاز گفت وگو تحت نظارت سازمان ملل رخ داد.

العالم - سودان

امروز خارطوم و چندین شهر بزرگ دیگر سودان شاهد تظاهراتی در راستای مخالفت با کودتا و حضور نظامیان در قدرت بود، به گفته شاهدان عینی، این تظاهرات در محله های خارطوم، بحري (شمال پایتخت)، ام درمان (غرب پایتخت) و مدنی (مرکز) برگزار شده است.

تظاهرکنندگان شعارهایی علیه حکومت نظامی سر دادند و خواستار بازگشت حکومت غیرنظامی و دموکراتیک و دستیابی به اهداف انقلاب شدند.

مقامات سودان برخلاف گذشته، پل های ارتباطی میان سه شهر به پایتخت سودان را مسدود نکردند اما حضور شدید نیروهای امنیتی در ورودی و خروجی پل‌ها مشاهده شده است.

این تظاهرات در سایه تلاش‌های سازمان ملل متحد و سایر سازمان های حقوق بشری برای تسهیل گفت‌وگو بین همه طرف‌ها برای یافتن راه‌حلی ریشه‌ای برای بحران سودان صورت گرفت.

سودان از ۲۵ اکتبر گذشته شاهد اعتراض‌ها در رد اعمال وضعیت فوق العاده و تدابیر استثنایی «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیت (کودتا) و فرمانده ارتش این کشور است، شرایطی که شامل اعلام وضعیت فوق العاده، انحلال شوراهای حاکمیت و انتقالی می‌شود.

پربیننده ترین خبرها