انتقاد حزب‌الله از قاضی جنجالی پرونده انفجار بیروت

انتقاد حزب‌الله از قاضی جنجالی پرونده انفجار بیروت
شنبه 25 دی 1400 - 16:43

معاون حزب‌الله در انتقاد از عملکرد بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت گفت، عاقلانه نیست بیست و یک درخواست برای کناره‌گیری یک قاضی وجود داشته باشد و وی باقی بماند.

العالم - لبنان

بنابر گزارش «النشره»، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان روز شنبه در اظهاراتی گفت، قاضی «طارق البیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت و حامیان وی دلیل مستقیم اخلال در قانون اساسی و مصادره فعالیت پارلمان هستند.

شیخ نعیم قاسم افزود، نحوه عملکرد قاضی البیطار توهین به دستگاه قضایی لبنان است که در حال دست و پا زدن و گذراندن بدترین روزهای خود است.

وی سپس گفت، آیا این عاقلانه است که بیست و یک درخواست برای کناره‌گیری یک قاضی وجود داشته باشد و وی باقی بماند و جار و جنجال در بدنه دستگاه قضایی به راه بیندازد.

نعیم قاسم درباره پاسخ این سوال که اگر دستگاه قضایی بر سلطه پارلمان تجاوز کند، راه چاره چیست؟ گفت، راه‌حل از تفکیک پرونده‌ها و از قوه قضاییه آغاز می‌شود تا به بازگرداندن اختیارات برای محاکمه رؤسای جمهور و وزرا به پارلمان ختم شود.

وی در خصوص بحران اجتماعی لبنان هم گفت، این درست نیست که دولت بگوید نمی‌تواند کاری کند. نخست‌وزیر باید پلتفرم‌های اینترنتی که به دنبال افزایش قیمت دلار هستند را کنترل کند و همزمان دستگاه‌های امنیتی و قضایی نیز باید مفسدانی را که بر ارز تأثیر می‌گذارند تحت پیگرد قرار دهند و وزرا هم می‌توانند بازدیدهای سرزده به منظور کشف بازی با قیمت دلار و احتکار برخی مواد داشته باشند.

به گزارش فارس، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان چندی پیش گفته بود، بازپرس پرونده انفجار بیروت آشکارا روند این پرونده را سیاسی کرده و وی اکنون به یک مشکل حقیقی برای لبنان تبدیل شده است.

سیاسی عمل کردن بازپرس قضایی لبنان در پرونده انفجار بندر بیروت، صدای بسیاری را در لبنان درآورده و معترضان می‌گویند وی بنا به دستورات خارجی دنبال هدف گرفتن گروهی خاص است.

پربیننده ترین خبرها