سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه:

بررسی جزئیات لایحه‌بودجه از فردا آغاز می‌شود/ سهم فروش نفت در لایحه بودجه۲۹.۸ میلیارد دلار است

بررسی جزئیات لایحه‌بودجه از فردا آغاز می‌شود/ سهم فروش نفت در لایحه بودجه۲۹.۸ میلیارد دلار است
شنبه 25 دی 1400 - 19:22

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به حضور وزیر نفت در جلسه امروز (شنبه) کمیسیون تلفیق گفت: سهم فروش نفت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، ۲۹.۸ میلیارد دلار پیش بینی شده که از این میزان ۱۱.۹ درصد سهم صندوق توسعه ملی، ۱۳.۶ درصد سهم دولت و ۱۴.۳ درصد سهم وزارت نفت است.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، با تشریح جلسه امروز مشترک کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامیگفت: در نشست امروز کمیسیون با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و معاونانش در مورد تحقق منابع بودجه ۱۳۷۱ هزار میلیارد تومانی بحث شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس افزود: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه و جمع بندی‌هایی که در کمیسیون تلفیق انجام گرفت، از کل بودجه عمومی ۶۶۴ هزار میلیارد تومان از طریق مالیات، گمرک، حقوق ورودی و سود سهام شرکت‌ها، ۴۰۸ هزار میلیارد تومان از طریق نفت، گاز و میعانات و پتروشیمی و ۲۹۹ هزار میلیارد تومان آن از طریق اوراق مالی، واگذاری شرکت‌ها و استقراض از صندوق توسعه و واگذاری سهام تامین می‌شود.

وی همچنین با اشاره به حضور وزیر نفت در نشست امروز کمیسیون خاطرنشان کرد: وزیر نفت در این جلسه عنوان کرد که سهم فروش نفت در لایحه بودجه ۲۹/۸ میلیارد دلار پیش‌بینی شده که از این میزان ۱۱/۹ درصد سهم صندوق توسعه ملی ۱۳/۶ درصد سهم دولت و ۱۴/۳ درصد سهم وزارت نفت است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ ادامه داد: آقای اوجی در این نشست همچنین بیان کرد که فروش نفت در لایحه بودجه روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه با قیمت ۶۰ دلار و ۱۴۵ هزار بشکه هم فروش میعانات گازی و پتروشیمی‌ها در نظر گرفته شده است.

زارع با اشاره به حضور وزیر اقتصاد در این جلسه بیان کرد: وزیر اقتصاد عنوان کرد که در لایحه بودجه سال آینده بیش از ۵۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش یافته است که البته نمایندگان نسبت به افزایش ۶۲ درصدی مالیات نکاتی را داشتند که وزیر اقتصاد توضیحاتی را ارائه کرد.

بررسی جزئیات لایحه بودجه از فردا

نماینده آباده در مجلس اظهار کرد: از فردا وارد بررسی جزئیات خواهیم شد و ماده یک لایحه بودجه سال آینده با حضور میهمانان از جمله وزرای اقتصاد، نفت و مسوولانی از سازمان برنامه و بودجه بررسی می‌شود.

وی در مورد تحقق بودجه از محل فروش نفت اعلام کرد که میزان فروش نفت در هر روز یک میلیون ۲۰۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده است که بر مبنای هر بشکه ۶۰ دلار و با احتساب ۱۴۵هزار بشکه میعانات گازی و پتروشیمی، سهم نفت در بودجه محقق می‌شود.

پربیننده ترین خبرها