دادگاه فدرال استرالیا لغو ویزای جوکوویچ را تایید کرد

دادگاه فدرال استرالیا لغو ویزای جوکوویچ را تایید کرد
يکشنبه 26 دی 1400 - 11:45

امیدهای جوکوویچ برای حضور در مسابقات تنیس استرالیا بر باد رفت.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، دادگاهی در استرالیا روز یکشنبه تصمیم دولت مبنی بر لغو ویزای نواک جوکوویچ را تایید کرد و به امیدهای این فوق ستاره تنیس واکسینه نشده برای قهرمانی در مسابقات آزاد استرالیا پایان داد. جوکوویچ قصد داشت با قهرمانی در مسابقات تنیس استرالیا، رکورد 21 عنوان قهرمانی گرند اسلم مردان را بر جا گذارد.

با صدور حکمی در مورد پرونده‌ای که بیش از یک هفته استرالیا و دنیای ورزش را درگیر خود کرده است، سه قاضی دادگاه فدرال به استدلال وکلای دولتی مبنی بر اینکه ادامه حضور جوکوویچ خطر تحریک احساسات ضد واکسیناسیون را در طول بدترین شیوع کووید-19 در استرالیا از زمان شروع همه‌گیری به همراه دارد، گوش کردند.

معافیت پزشکی که به تنیس شماره یک جهان از صربستان اجازه می‌داد بدون واکسینه شدن وارد استرالیا شود، خشم مردم استرالیا را برانگیخت و برای نخست‌وزیر اسکات موریسون که باید قبل از ماه مه انتخابات فدرال برگزار کند، به موضوعی سیاسی تبدیل شد.

این تصمیم احتمالاً بدان معناست که جوکوویچ که در برابر کووید-19 واکسینه نشده است، تا زمان اخراج در ملبورن در بازداشت باقی خواهد ماند. حکم اخراج معمولاً شامل ممنوعیت سه ساله بازگشت به استرالیا نیز می شود.

پربیننده ترین خبرها