منابع فلسطینی: عباس برای حفظ روابط با تل‌آویو، نشست ساف را لغو کرد

منابع فلسطینی: عباس برای حفظ روابط با تل‌آویو، نشست ساف را لغو کرد
يکشنبه 26 دی 1400 - 13:11

برخی منابع فلسطینی از تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای لغو نشست سرنوشت‌ساز سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) برای حفظ روابط با تل‌آویو و واشنگتن خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

برخی منابع فلسطینی گفتند که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور اجتناب از رویارویی با رژیم صهیونیستی و آمریکا، نشست سرنوشت‌ساز شورای مرکزی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) را لغو کرده است.

روزنامه صهیونیستی «جروز الم پست» به نقل از این منابع نوشت که عباس به دلیل حفظ کانال‌های ارتباطی با کابینه رژیم صهیونیستی به ویژه پس از دیدار اخیرش با «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم، تصمیم گرفت تا نشست شورای مرکزی ساف را به تعویق بیاندازد.

به نوشته وبگاه «الخلیج الجدید»، این منابع با اشاره به اینکه قرار بود تصمیمات سرنوشت‌سازی در این نشست اتخاذ شود، نوشت که وجود اختلافات داخلی بر سر پاره‌ای از مسائل نیز از دیگر علل لغو این نشست بود.

این روزنامه صهیونیستی اشاره کرد که عباس سال ۲۰۲۱ طی سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس در نشست مجمع عمومی سازمان ملل پخش شد، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی یک سال فرصت دارد تا از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ از جمله قدس شرقی، عقب‌نشینی کند.

عباس همچنین هشدار داد که اگر رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی نکند در آن صورت فلسطینیان، این رژیم را در مرزهای سال ۱۹۶۷ به رسمیت نخواهند شناخت.

بر اساس این گزارش، قرار بود شورای مرکزی ساف در نشست خود مسائل داخلی فلسطین برای مقابله با چالش‌ها از جمله پروژه‌های شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطین به ویژه قدس را بررسی کرده و تصمیمات مهمی برای مقابله با چالش‌های بزرگ پیشروی ملت فلسطین اتخاذ کند.

یک مسئول ساف در رام‌الله در این خصوص گفت که نشست شورای سیاسی فلسطین با هدف اجتناب از رویارویی با کابینه اسرائیل و دولت آمریکا به تعویق افتاد.

وی افزود که تعداد زیادی از گروه‌های فلسطینی که قرار بود در این نشست شرکت کنند، خود را برای دعوت به قطع روابط با اسرائیل آماده کرده بودند.

وی همچنین گفت که «جبریل الرجوب» دبیرکل جنبش فتح در سفر اخیر به سوریه از گروه‌های مختلف فلسطینی برای شرکت در نشست دعوت کرده بود اما تعداد زیادی از این گروه‌ها با شرکت در نشست مخالفت کردند.

پربیننده ترین خبرها