استاندار مارب: بمباران بازارهای یمن توسط ائتلاف سعودی جنایت جنگی است

استاندار مارب: بمباران بازارهای یمن توسط ائتلاف سعودی جنایت جنگی است
يکشنبه 26 دی 1400 - 20:31

استاندار مارب طی یک گردهمایی با شیوخ و بزرگان قبایل این استان تاکید کرد ائتلاف متجاوز با بمباران بازارهای عمومی استان یک جنایت جنگی تمام عیار مرتکب شده و مسئول کامل هدف گرفتن شهروندان است.

العالم - یمن

مردم منطقه الجوبه استان مارب امروز یکشنبه نشستی قبلیه‌ای برای تاکید بر ایستادگی در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی و رد تشدید حملات آمریکا و اسرائیل به یمن و بمباران بازارهای عمومی و اموال شهروندان برگزار کردند.

به گزارش المسیره، در این نشست قبیله ای علی طعیمان استاندار مارب مواضع مردم الجوبه و تعصب آنها نسبت به وطن و حمایت آنها از جبهه های مقابله با نیروهای متجاوز و مزدوران آن از طریق فرستادن دار و ندار آن اعم از مال وفرزندان را ستود.

او هدف قرار دادن بازارهای عمومی را یک جنایت جنگی تمام عیار دانست و نیروهای متجاوز را مسئول کامل هدف قرار دادن قوت و غذای شهروندان و سایر مغازه‌ها دانست.

شیخ احمد السقاف، مسئول حوزه اجتماعی جنبش انصار الله در مارب نیز حمله هوایی ائتلاف سعودی به بازارهای عمومی و دارایی خاص شهروندان در مارب و غیر آن را محکوم کرد و آن را جنایات جنگی خواند.

شیخ عبدالغنی بحیبح تاکید کرد، بمباران بازارهای عمومی در الجوبه هیچ توجیهی ندارد و گواه شکست و سردرگمی قدرت‌های متجاوز است.

وی افزود: جبهه‌های نبرد از بازارهای الجوبه فاصله زیادی دارد و تنها هدف متجاوزان از بمباران بازارها ضرر زدن به اموال عمومی است.

شیخ حسین علی شعفه نیز گفت: از ۷۵ سال پیش عربستان هیچ خیری در یمن نمی‌خواهد و فقط ویرانی و کشتار برای ما می‌خواهد.

او افزود: ما فرزندان الجوبه بر ایستادگی کامل خود در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی تا آزادسازی آخرین وجب از استان مارب تاکید می‌کنیم.

شیخ عبدالله المنصوری هم تاکید کرد: بمباران بازارها کاری بزدلانه است که هرگز موجب تسلیم شدن ما نمی شود بلکه مقاومت و ثبات ما را در مقابله با دشمن بیش‌تر می‌کند.

پربیننده ترین خبرها