بیانیه گروه "چارچوب هماهنگی شیعیان عراق" با تاکید بر وحدت و یکپاچگی ملی

بیانیه گروه
دوشنبه 27 دی 1400 - 08:45

گروه «چارچوب هماهنگی شیعیان عراق» در بیانیه ای بر وحدت رویکرد خود در دستیابی به منافع شهروندان و حفاظت از یکپارچگی ملی تاکید کرد.

العالم-عراق

در این بیانیه آمده است:" در این راستا چارچوب هماهنگی دیدار روز گذشته حاج هادی العامری با سید مقتدی صدر و خروجی های مثبت آن را مورد بحث قرار داد و خواستار افزایش دیدارها و گفتگوها با نیروهای سیاسی هم وطن دیگر شد".

گفتنی است که روز گذشته نمایندگان بلوک ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی، طی نشستی برخی از پرونده های سیاسی و امنیتی را مورد بحث قرار دادند. علاوه بر آن، به بررسی رویدادهای مربوط به نخستین نشست پارلمان پنجم عراق نیز پرداختند.

به گزارش دفتر رسانه ای دولت قانون، رئیس این ائتلاف بر اهمیت همکاری با نیروهای ملی در پارلمان و گذر از اختلاف‌ها و دوری از تنش، تاکید کرد.

المالکی موضع مخالف دولت قانون با تعدی های اخیر علیه احزاب سیاسی را یادآوری و خاطرنشان کرد که اینگونه تعدی های جنایت‌کارانه، مخالف با ثبات عراق است.

وی افزود: نیروهای چارچوب هماهنگی با هدف تقویت پیوندهای اعتمادساز بین شرکای سیاسی به منظور هم افزایی برای دستیابی به اهداف مشترک ملی در زمینه تشکیل یک دولت توافقی که بتواند خواسته‌های مردم عراق را برآورده سازد، به گفت و گو با جریان‌ها و نیروهای سیاسی دیگر ادامه می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها