خشم ترامپ از رقیب جمهوری‌خواهش در انتخابات ۲۰۲۴

خشم ترامپ از رقیب جمهوری‌خواهش در انتخابات ۲۰۲۴
دوشنبه 27 دی 1400 - 14:58

رسانه‌‌های آمریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ از «ران دسانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا و یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، عصبانی است.

العالم - آمریکا

در شرایطی که تحرکات دونالد ترامپ برای تقویت جایگاه خود در میان رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه ادامه دارد، منابع رسانه‌ای آمریکایی از بروز تنش بین او با یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خبر دادند.

همزمان با مصاحبه‌ها دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و حضور او در گردهمایی‌های حامیان جمهوری‌خواه خود در این کشور، خشم او از «ران دسانتیس» فرماندار ۴۳ ساله و جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا خبرساز شده است.

روزنامه «نیویورک تایمز» روز دوشنبه (امروز) در گزارشی مبسوط درباره تنش رخ داده بین ترامپ و دسانتیس، به چرایی این موضوع پرداخته است.

علاوه بر نیویورک تایمز، برخی دیگر از رسانه‌های آمریکایی از قبیل «آکسیوس» و «هاف پُست» هم درباره عصبانیت ترامپ از دسانتیس پرداختند.

روزنامه نیویورک تایمز در بخشی از گزارش خود با انتشار عکسی از دونالد ترامپ و ران دسانتیس نوشته است: «(فرمانداری)فلوریدا ممکن است برای فرماندار ران دسانتیس ممکن است بسیار کوچک باشد».

این رسانه، به اقامت ترامپ در «پالم بیچ» فلوریدا اشاره کرده و نوشته است: « دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ماه‌هاست که بی سر و صدا برای دوستان و بازدیدکنندگان عمارت پالم بیچ خود درباره یک مرکز قدرت رقیب جمهوری‌خواه واقع در عمارت دیگری در فلوریدا در حدود ۴۰۰ مایلی شمال فلوریدا (ساختمان فرمانداری فلوریدا)، غر می‌زند».

نیویورک تایمز ادامه داد: «آقای ترامپ شکایت می‌کند که فرماندار ران دیسانتیس، مردی که به اعتقاد آقای ترامپ او بوده که باعث قدرت‌ گرفتن (دسانتیس) شده است، کمتر از اینکه شبیه به یک شریک (با ترامپ) رفتار کند، بیشتر مانند یک رقیب عمل کرده است».

رسانه آمریکایی سپس به موضوعی که باعث دلخوری و خشم ترامپ شده است، اشاره می‌کند و آن این است که ران دسانتیس تاکنون اعلام نکرده است در صورت حضور ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری، به نفع ترامپ کنار می‌کشد.


ترامپ و ران دسانتیس فرماندار فلوریدا

بسیاری از رسانه‌های آمریکایی اظهارات اخیر دونالد ترامپ علیه برخی سیاستمداران حزب جمهوری‌خواه درباره دریافت دوز سوم واکسن کرونا را حمله لفظی او به دسانتیس خوانده‌اند هر چند که رئیس‌جمهور سابق صراحتا اسم دسانتیس را ذکر نکرده است.

ترامپ در مصاحبه اخیری که داشت به «برخی سساستمداران» که در جواب به سوال در خصوص اینکه‌ایا دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، پاسخ درستی نمی‌دهند برای اینکه آنها «ترسو و بی دل و جرات هستند».

رسانه‌های آمریکایی این اظهارات ترامپ را به مصاحبه‌ای که پیشتر ران دسانتیس با یکی از شبکه‌های آمریکایی داشت و در آن از دادن جواب به این سوال طفره رفته بود، مرتبط دانستند.

ران دسانتیس فرماندار ایالت فلوریدا روز جمعه (هفته گذشته) به اظهارات رئیس‌جمهور سابق آمریکا پاسخ داد و از عملکرد ترامپ در هفته‌ها و ماه‌های اول همه گیری ویروس کرونا انتقاد کرد.

نیویورک تایمز گزارش داد، فرماندار فلوریدا دسانتیس به دوستان خود گفته است، ترامپ انتظار دارد که او برایش زانو بزند اما این، یک درخواست زیاد است.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: «این امتناع (زانو زدن دسانتیس برای ترامپ) یک تضاد نسلی و آزمون وفاداری را در پایتخت بالفعل امروزی حزب جمهوری‌خواه (ایالت فلوریدا) ایجاد کرده است، چیزی که جمهوری‌خواهان در جاهای دیگر آن را تماشا می‌کنند که با کمک‌های آقای ترامپ به قدرت رسیده‌اند».

به نوشته این روزنامه آمریکایی، «آقای ترامپ آمادگی خود را برای سومین رقابت برای کاخ سفید (انتخابات ریاست جمهوری) پنهان نکرده است در حالی که آقای دسانتیس برنامه‌های خود را اعلام نکرده است اما به طور گسترده اعتقاد بر این است که او به ریاست جمهوری چشم دوخته است».

نیویورک تایمز ادامه داد: «آقای ترامپ تا کنون از حمله علنی به آقای دسانتیس که در نظرسنجی‌های حزب جمهوری‌خواه درباره انتخابات ۲۰۲۴ پس از او در رتبه دوم قرار دارد، خودداری کرده است».

به روایت این روزنامه، ترامپ در صحبت با دوستان خود تاکید کرده که حمایتش از دسانتیس باعث پیروزی او در انتخابات سال ۲۰۱۹ فرمانداری فلوریدا شد و بدون این حمایت، او «اصلا هیچ شانسی نداشت». دسانتیس قبل از فرمانداری، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از حوزه انتخابیه فلوریدا بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها