روسیه: داده‌های مرتبط با حمله مسکو به اوکراین جعلی است

روسیه: داده‌های مرتبط با حمله مسکو به اوکراین جعلی است
سه شنبه 28 دی 1400 - 07:42

روسیه اتهام زمینه‌چینی برای حمله به اوکراین را رد کرد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، اتهام آمریکا مبنی بر زمینه‌سازی برای حمله نظامی به اوکراین را رد کرد و این اتهام را بر پایه «اطلاعات جعلی» دانست.

ریابکوف یادآوری کرد که مسکو در هفته جاری منتظر دریافت پاسخ کتبی آمریکا و متحدانش به درخواست روسیه در مورد عدم پیوستن اوکراین و ۶ کشور دیگر از جمهوری‌های سابق اتحاد شوروی به پیمان ناتو و یا استقرار نیروها و تسلیحات این پیمان در خاک این کشورهاست.

کاخ سفید روز جمعه به نقل از نهادهای امنیتی آمریکا مدعی شد روسیه واحدها و عوامل عملیاتی خود را به مناطق تحت کنترل شورشیان در شرق اوکراین اعزام کرده است.


آمریکا و ناتو در مذاکرات هفته گذشته درخواست روسیه مبنی بر عدم پیوستن اوکراین به ناتو را رد کردند.

روسیه از چند ماه پیش حدود صد هزار نفر از نیروهای خود را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده است و آمریکا و متحدان غربی این کشور احتمال می‌دهند که هدف از این اقدام حمله نظامی به اوکراین است.

دولت روسیه هر گونه طرحی برای حمله به کشورهای همسایه را تکذیب کرده و دولت اوکراین را به برنامه‌ریزی برای حمله به مناطق تحت کنترل شورشیان در شرق این کشور متهم کرده است. دولت اوکراین این اتهام را رد می‌کند.

دولت روسیه هفته گذشته و همزمان با مذاکرات با آمریکا و ناتو اعلام کرد که پاسخ مسکو به شکست مذاکرات « فنی- نظامی» خواهد بود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد روسیه با غرب هفته گذشته گفت در صورتی که آمریکا و متحدانش فعالیت‌های نظامی در نزدیکی خاک این کشور را متوقف نکنند روسیه ممکن است واحدها و تجهیزات نظارتی خود را به کوبا و ونزوئلا اعزام کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها