عکس‌های ماهواره‌ای پیامدهای حمله به سایت نفتی ابوظبی را نشان می‌دهد

عکس‌های ماهواره‌ای پیامدهای حمله به سایت نفتی ابوظبی را نشان می‌دهد
سه شنبه 28 دی 1400 - 11:25

شرکت ملی نفت ابوظبی هنوز برآورد خود را درباره حمله روز دوشنبه منتشر نکرده است.

العالم - امارات

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، عکس‌های ماهواره‌ای که روز سه‌شنبه به دست آسوشیتدپرس رسیده است، پیامدهای حمله مرگبار به تأسیسات نفتی در پایتخت امارات متحده عربی را نشان می‌دهد که نیروهای یمنی مسئولیت آن را بر عهده گرفتند.

تصاویر Planet Labs PBC -- که به وسیله آسوشیتدپرس تجزیه و تحلیل شده است -- نشان می‌دهد که دود در روز دوشنبه بر فراز یک انبار سوخت شرکت ملی نفت ابوظبی در محله مصفح ابوظبی بلند شده است. تصویر دیگری که مدت کوتاهی پس از آن گرفته شده است، به نظر می‌رسد آثار سوختگی و فوم سفید مهارکننده آتش را نشان می‌دهد که در محوطه انبار پخش شده است. تصویر سوم نیز روز شنبه و چند روز پیش از حمله به این سایت نفتی ثبت شده است.

شرکت ملی نفت ابوظبی، که با نام اختصاری ADNOC شناخته می‌شود، یک شرکت انرژی دولتی است که بخش بزرگی از ثروت امارات متحده عربی را تامین می‌کند؛ فدراسیونی متشکل از هفت شیخ‌نشین که دبی نیز یکی از آنهاست.

ADNOC فوراً به سؤالات آسوشیتدپرس در مورد محل و برآورد خسارت ناشی از حمله پاسخ نداد. این شرکت گفت حمله حوالی ساعت 10 صبح روز دوشنبه رخ داد.
پلیس گفت در این حمله دو شهروند هندی و یک پاکستانی کشته شدند و سه تانکر در محل منفجر شدند. شش نفر نیز در این تأسیسات زخمی شدند که در نزدیکی پایگاه هوایی الظفره، یک تاسیسات عظیم اماراتی واقع شده که نیروهای آمریکایی و فرانسوی نیز در آن مستقر هستند.



آتش‌سوزی دیگری نیز فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را درنوردید هرچند خسارات آن حمله مشاهده نشده است.

اگرچه امارات تا حد زیادی نیروهای خود را از یمن خارج کرده است، همچنان فعالانه در این منازعه مشارکت دارد و از شبه نظامیان یمنی که با دولت نجات ملی می‌جنگند حمایت می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها