نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه محکوم شد

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه محکوم شد
سه شنبه 28 دی 1400 - 12:42

دادگاه کیفری پاریس اریک زمور نامزد راست افراطی انتخابات آتی ریاست‌جمهوری را به جرم سخنان توهین‌آمیز و تبعیض نژادی علیه کودکان مهاجران، به جریمه ۱۰ هزار یورویی محکوم کرد.

العالم - اروپا

به گزارش ادیو فرانسه، اظهارات زیمور در برنامه ای تلویزیونی در سپتامبر سال ۲۰۲۰ مطرح و با موجی از انتقادات شدید مواجه شد. بر اساس این حکم وی باید طی ۱۰۰ روز، هر روز ۱۰۰ یورو بپردازد یا زندانی شود. کارگردان برنامه تلویزیونی یادشده نیز به پرداخت ۳ هزار یورو محکوم شده است.

با وجود این، اولیور پاردو وکیل زمور گفت که نسبت به این حکم درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

این اولین بار نیست که زمور به دلیل اظهارات توهین آمیز در دادگاه حاضر می شود وی ۱۶ بار در گذشته به ویژه به دلیل اظهارات مشابه در مورد مهاجران به دادگاه خوانده شده بود.

اولین دور انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۲ فرانسه۱۰ آوریل ۲۰۲۲میلادی (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) برگزار می‌شود. دومین دور انتخابات بین دو نامزد برتر نیز در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نامزد مهمی در این انتخابات و بر اساس نظرسنجی ها فاصله وی با دو رقیب اصلی یعنی «والری پکرس» و «مارین لوپن» هر دو از احزاب راستگرا نسبت همچنان زیاد است. بخت پیروزی این دو ۱۷ درصد است و بعد از آنها اریک زمور نامزد راستگرای دیگر با احتمال پیروزی ۱۳ درصدی در جایگاه چهارم قرار می گیرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها