ادعای وزیر خارجه عربستان در پی عملیات تلافی جویانه یمن علیه امارات

ادعای وزیر خارجه عربستان در پی عملیات تلافی جویانه یمن علیه امارات
سه شنبه 28 دی 1400 - 14:04

در پی عملیات یمن علیه امارات، فیصل بن فرحان مدعی شد که عربستان همچنان به حمایت از تلاش‌های سازمان ملل و نیز تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح در یمن ادامه می‌دهد.

العالم - عربستان سعودی

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی امروز سه شنبه در صفحه توییتر خود به عملیات دیروز صنعاء علیه ابوظبی معروف به «إعصار الیمن» ( طوفان یمن) واکنش نشان داد.

شاهزاده فیصل بن فرحان ادعا کرد:« عربستان سعودی و ائتلاف همچنان به حمایت از تلاش‌های سازمان ملل و نیز تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح در یمن ادامه می‌دهند، طرح ابتکاری ریاض برای راه‌حل سیاسی بحران همچنان روی میز است و در عین حال ما برای تعامل با ناسازگاری بیشتر انصارالله و دفاع از کشورمان و منطقه آماده هستیم.

«عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در توییتر ادعا کرد: عربستان و ائتلاف ( متجاوز به یمن) تلاش‌هایی را برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران یمن از جمله ابتکار صلح ریاض برای حمایت از تلاش‌های سازمان ملل انجام داده‌اند و اما با رد انصارالله مواجه شدند».

این درحالی است که «محمد عبدالسلام» رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که عربستان به دنبال راه‌حل سیاسی برای مسأله یمن نیست؛بلکه تنها به دنبال یک آتش‌بس همراه با باقی ماندن یمن در بحران است.

روزگذشته وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای به هدف قرار گرفتن عمق امارات از سوی ارتش یمن که در پاسخ به تداوم تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی صورت گرفت، واکنش نشان داد.

عربستان سعودی که سرکردگی ائتلاف متجاوز به یمن را برعهده دارد این اقدام یمنی‌ها را که در واکنش به تداوم تجاوزات علیه ملت یمن صورت گرفت، محکوم کرد و افزود که در کنار امارات ایستاده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب در تشریح عملیات «طوفان یمن» در امارات گفت که نیروهای مسلح یمن در این عملیات فرودگاه‌های دبی، ابوظبی و نیز پالایشگاه نفت در «المصفح» ابوظبی یکی از مراکز مهم و حساس این کشور را مورد هدف قرار دادند.

وی تأکید کرد که این عملیات با استفاده از پنج فروند موشک بالستیک و شمار زیادی از هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز سه‌شنبه گفت که این کشور در عملیات تلافی‌جویانه خود علیه امارات، از موشک‌های قدس2، موشک بالستیک ذوالفقار و پهپادهای دوربرد صماد3 استفاده کرده است.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها