رایزنی وزیر خارجه قطر با نماینده سازمان ملل در امور سوریه

رایزنی وزیر خارجه قطر با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
سه شنبه 28 دی 1400 - 16:42

وزیر امور خارجه قطر با نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

العالم - سوریه

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر در دیدار با «گیر پدرسن»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره آخرین تحولات سوریه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، دو طرف در این دیدار بر اهمیت تداوم تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به همه اقشار مردم سوریه تاکید کردند.

«محمد بن عبدالرحمن» و پدرسن همچنین اهمیت دستیابی به راه حل سیاسی که براساس بیانیه ژنو 1 و مصوبه 2254 شورای امنیت به بحران سوریه و رنج مردم پایان دهد را بررسی کردند.

این دیدار درحالی برگزار می‌شود که وزیر خارجه قطر روز گذشته میزبان «سالم المسلط»، موسوم به رئیس ائتلاف مخالفان سوری و«انس العبده»، رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوری بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر یکشنبه همین هفته میزبان «احمد العاصی الجربا»، رئیس جبهه موسوم به «السلام والحریه» از دیگر مخالفان دولت سوریه بود.

ملحق شدن 1432 نفر در الرقه سوریه به روند آشتی ملی

استاندار الرقه با اشاره به شمار افرادی که به روند آشتی ملی در این استان ملحق شده‌اند از تداوم مانع تراشی شبه نظامیان وابسته به آمریکا در این زمینه خبر داد.

شبه نظامیان« قسد» وابسته به آمریکا بر دامنه اقداماتشان در مناطق تحت سیطره خود در شرق سوریه به منظور جلوگیری از موفقیت تلاش‌های آشتی ملی، افزوده‌اند.

منابع محلی به الوطن سوریه اعلام کردند که شبه نظامیان آمریکایی اقدام به بازداشت شماری از افرادی کرده‌اند که مایل به مشارکت در روند آشتی ملی در غرب و شرق الرقه هستند.

این شبه نظامیان اقدام به بازداشت شماری از جوانان و مجبور کردن آنها برای جنگیدن در کنارشان کرده‌اند.

از سوی دیگر «عبدالرزاق الخلیفه» استاندار الرقه اعلام کرد که به اوضاع 234 نفر در روز گذشته رسیدگی شده است.

وی افزود که تاکنون در این استان 1432 نفر به روند آشتی ملی در این استان ملحق شده‌اند.

استاندار الرقه با اشاره به مانع تراشی شبه نظامیان آمریکایی در مسیر روند آشتی ملی در این استان، گفت: اگر این مانع تراشی نبود شمار بیشتری به مرکز آشتی ملی در الرقه مراجعه می‌کردند.

وی تاکید کرد: شبه نظامیان «قسد» اقدام به بازداشت جوانان در گذرگاه‌ها می‌کنند و آنرا به مراکز نظامی خود می‌برند.

استاندار الرقه در عین حال به روند آشتی ملی در این استان ابراز خوش بینی کرد.

وی به تمایل سوری‌ها برای ثبات و آرامش اشاره کرد و گفت: شبه نظامیان وابسته به آمریکا از اینکه ماهیت اقدامات آنها در مناطق تحت کنترلشان فاش شود به شدت هراس دارند.

قطع ارتباطات زمینی و ماهواره در درعا به علت حمله خرابکارانه

منابع سوری اعلام کردند که بر اثر حمله افراد ناشناس به کابل‌های ارتباطی در میدان «بصری» واقع در شهر درعا؛ ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای در چند محله این شهر قطع شد.

یک منبع در شعبه شرکت ارتباطات سوریه در درعا در بیانیه‌ای به خبرنگار سانا توضیح داد: حوالی ساعت یازده شب گذشته، افراد ناشناس به کابل‌های ارتباطات در میدان «بصری» حمله کردند. این حملات به منظور سرقت این کابل‌ها انجام و موجب قطع آن و همچنین توقف کلیه خدمات ارتباطی شده است.

این منبع در ادامه از آغاز کار تعمیر کابل‌های قطع شده در بصری خبر داد و افزود: بازگشت ارتباطات درعا به حالت عادی نیاز به زمان دارد.

تسنیم

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها