موضع‌گیری کابینه عربستان به ریاست ملک سلمان درباره حمله یمن به امارات

موضع‌گیری کابینه عربستان به ریاست ملک سلمان درباره حمله یمن به امارات
سه شنبه 28 دی 1400 - 18:56

در ادامه واکنش سعودی‌ها، کابینه عربستان به ریاست ملک سلمان امروز، سه‌شنبه حمله نیروهای یمنی به فرودگاه ابوظبی را محکوم کرد.

العالم - امارات

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، کابینه این کشور به ریاست ملک سلمان، پادشاه عربستان حمایت کامل خود را از امارات در برابر تمام آنچه "امنیت و ثبات" این کشور را تهدید می‌کند، اعلام کرد.

طبق این گزارش، کابینه عربستان همچنین تاکید کرد، از طریق فرماندهی ائتلاف عربی به مقابله با تلاش‌های یمن و برنامه‌های آن علیه آنچه آن را "تهدیدی بر امنیت صلح منطقه و جهان" خواند، ادامه می‌دهد.

دوشنبه ۲۷ دی ماه، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک سه نقطه را در ابوظبی از جمله فرودگاه بین‌المللی این شیخ نشین را هدف قرار دادند. این حمله شاید بزرگترین حمله به امارات در تاریخ ۵۰ ساله این کشور بود.

«محمد عبدالسلام» در صفحه توئیتری خود نوشت: «کشور کوچکی (کشورَک) در منطقه که در راه خدمت به آمریکا و اسرائیل جانفشانی می‌کند مدعی شده که از یمن فاصله گرفته اما اخیرا خلاف آنچه مدعی شده، ثابت شده است.»

عبدالسلام در ادامه هشدار داد: «یا از اقدامات بیهوده خود در یمن دست برمی‌دارد یا اینکه با قدرت خدا چیزی به سراغش می‌آید که دستش و دست غیر او قطع می‌شود.»

پربیننده ترین خبرها