خیزش فلسطینیان النقب؛

اشغالگران صهیونیست ۲۶ فلسطینی را بازداشت و چند خانه مسکونی را ویران کردند

اشغالگران صهیونیست ۲۶ فلسطینی را بازداشت و چند خانه مسکونی را ویران کردند
چهارشنبه 29 دی 1400 - 10:31

اشغالگران صهیونیست در ادامه حملات خود علیه فلسطینی های ساکن سرزمین‌های اشغالی، به تخریب چند خانه مسکونی و بازداشت ۲۶ نفر دیگر از فلسطینیان مبادرت کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

باشگاه اسیر فلسطینی روز چهارشنبه گزارش داد که اشغالگران صهیونیست سحرگاه امروز ۲۶ فلسطینی از خانواده «سلحیه» را پس از یورش و تخریب خانه شان در محله شیخ جراح بیت المقدس بازداشت کردند.

به گزارش العالم، نیروهای صهیونیستی، بامداد امروز خانه "محمود صالحیه" در محله شیخ جراح را تخریب کردند و برخی اعضای این خانواده را که در درب ورودی خانه تحصن کرده بودند، بازداشت کردند.

باشگاه اسیر فلسطین روز گذشته نیز اعلام کرد که از آغاز خیزش النقب، رژیم اشغالگر صهیونیستی نزدیک به ۱۵۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.

این مرکز حقوقی در بیانیه‌ای تصریح کرد که شمار زیادی از این افراد پس از مدتی آزاد شدند و برخی نیز هنوز هم تحت بازجویی هستند.

در میان بازداشت شدگان شمار زیادی هم زن و کودک دیده می‌شود.

در این بیانیه آمده است که ۶۹ نفر از این افراد همچنان در بازداشت رژیم صهیونیستی هستند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر اسرائیلی روز سه شنبه نزدیک به ۴۱ نفر از ساکنان روستاهای النقب اشغالی را که بیشتر آنان کودک هستند، بازداشت کردند.

منطقه بیابانی النقب در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ واقع است و حدود ۱۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و قبایل عرب به دلیل تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی در شرایط معیشتی سخت و امکانات اندک در آنجا زندگی می‌کنند.

رژیم صهیونیستی اخیرا به منظور یهودی سازی مناطقی از النقب اقدام به حفاری‌ها و تخریب املاک ساکنان عرب آنجا کرده با اعتراض گسترده آن‌ها روبه‌رو شده است. به دنبال این حوادث، نظامیان رژیم صهیونیستی در درگیری با اهالی النقب شماری را بازداشت و خیمه‌های تحصن‌های اعتراضی را تخریب کردند، با این حال اهالی النقب به مقاومت خود در برابر طرح‌های یهودی سازی این منطقه ادامه می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها