رایزنی دیپلمات‌های سئول و واشنگتن درباره ایران

رایزنی دیپلمات‌های سئول و واشنگتن درباره ایران
چهارشنبه 29 دی 1400 - 11:41

معاون وزیر خارجه کره جنوبی طی یک تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره طیفی از موضوعات از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

العالم _ آسیا

«چوی جونگ کان» معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، گفت که در تماس تلفنی با معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا درباره طیفی از موضوعات از جمله ایران گفت‌وگو کرده است.

وی در این خصوص نوشت: «تماس تلفنی عالی با معاون وزیر خارجه (آمریکا) درباره همکاری در خصوص میانمار، ایران، اوکراین، ناتو و کره شمالی داشتم. جستجو برای راه‌حل‌های دیپلماتیک برای چالش‌های جهانی یک کار هنری دشوار است که به شجاعت، پشتکار و قدرت نیاز دارد و اتحاد میان کره جنوبی و ایالات متحده را قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند».

در جریان دور فعلی مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، چوی جونگ کان روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه برای دیدار با نمایندگان کشورهای عضو برجام و ایالات متحده عازم وین شد تا در یک دیدار پنج روزه در خصوص روند پیشرفت مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه آمریکا و روشن شدن وضعیت دارایی‌های مسدود شده ایران با نمایندگان آلمان، روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و ایران و معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کند.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که دارایی‌های بلوکه شده ایران به زودی آزاد شود.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها