خسارت بارش سنگین برف به چادرهای آوارگان سوری + عکس

خسارت بارش سنگین برف به چادرهای آوارگان سوری + عکس
چهارشنبه 29 دی 1400 - 17:56

بارش سنگین باران و برف در مناطق شمال سوریه، شرایط زندگی برای آوارگان سوری در اردوگاه‌ها را دشوارتر کرد.

العالم - سوریه

بارش سنگین برف در اردوگاه‌های آوارگان سوری واقع در مناطق شمال سوریه، خسارت‌های زیادی به چادرهای آوارگان وارد کرده و باعث فروریختن برخی از چادرها شده است.

«ابو محمد» از تیم دفاع مدنی سوریه گفت که اوضاع در اردوگاه‌های آوارگان واقعا دشوار است و صدها کودک، زن و سالخورده در معرض سرمای شدید هستند.

وی افزود که بیشتر اردوگاه‌هایی که در مناطق شمال شرقی ادلب، عفرین و عزاز در ریف شمالی حلب هستند، متحمل خسارت‌هایی شده‌اند و ده‌ها چادر بر اثر بارش برف و باران و آب‌گرفتگی، فرو ریختند.



وی گفت که تیم دفاع مدنی از سه‌شنبه شب در تلاش برای باز کردن راهی برای تخلیه آب داخل اردوگاه‌ها و باز کردن راه‌های مواصلاتی بین اردوگاه‌ها است.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر بارش باران، ۴۷ اردوگاه واقع در مناطق شمال غربی سوریه متحمل خسارت شده و به ۲۵۰ چادر که اکثر آن در مناطق ریف شمالی حلب هستند، خسارت وارد شده است.

بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در بیش از ۱۲۰۰ اردوگاه در مناطق حومه حلب و ادلب در شمال سوریه، در شرایط بسیار بد انسانی زندگی می‌کنند و هر ساله در فصل زمستان با بارش باران و برف، وضعیت این آوارگان دشوارتر می‌شود.





فارس

پربیننده ترین خبرها