نظر بایدن درباره پیشرفت مذاکرات وین

نظر بایدن درباره پیشرفت مذاکرات وین
پنج‌شنبه 30 دی 1400 - 03:15

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین حاصل شده، گفت اکنون زمان دست کشیدن و از پای نشستن نیست.

العالم - آمریکا

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه حصول پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین را تایید کرد.

بایدن که در کنفرانس خبری برای تشریح سال اول ریاست‌جمهوری خود صحبت می‌کرد، گفت: «زمان تسلیم شدن نرسیده است. پیشرفت‌هایی در حال انجام است اما باید دید [که چه می‌شود]».

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «رویترز» که پرسید آیا می‌توان امید داشت که در مذاکرات وین به توافقی برای بازگشت دو طرف به پایبندی به توافق هسته‌ای رسید یا اینکه باید تسلیم شد، توضیح داد: «اتفاقا برعکس، نباید تسلیم شد... آمریکا و کشورهای مذاکره‌کننده با ایران، متفق‌القول هستند».

پیش از این نیز «مخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین گفته بود نشست سه‌جانبه‌ای بین هیأت‌های ایران، چین و روسیه برای بررسی وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌های ایران برگزار شده است.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند هفته پیش آغاز شده است. مقام‌های آمریکایی و اروپایی پیش از این گفته بودند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته اما اندازه این پیشرفت‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوان امیدوار بود توافق در دسترس است.

پیش از این همچنین دیپلمات‌های اروپایی گفته بودند بخش اعظم گفت‌وگوها در روزهای گذشته بر مطالبات ایران برای اخذ تضمین در خصوص پایداری برجام متمرکز بوده است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با اذعان به اینکه تعیین ضرب‌الاجل یا جدول زمانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین ممکن نیست، گفت پیشرفت اندکی در مذاکرات حاصل شده اما به دنبال بازگشت به تبعیت از محدودیت‌ها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها