مقام یمنی: بمباران مردم الحدیده جنایت جنگی است

مقام یمنی: بمباران مردم الحدیده جنایت جنگی است
جمعه 1 بهمن 1400 - 08:11

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، پنجشنبه شب در واکنش به حملات سنگین ائتلاف سعودی به الحدیده، آن را جنایت جنگی خواند.

العالم - یمن

محمد علی الحوثی گفت که هدف قرار دادن مردم الحدیده توسط جنگنده های ائتلاف سعودی جنایت جنگی و نابخشودنی است.

وی افزود: به کشورهای متجاوز می گوییم اگر بمباران راه حل بود، تا امروز به تجاوزها و جنایت های خود ادامه نمی دادید.

جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی پنجشنبه شب مناطقی در الحدیده یمن را بمباران کردند که بر اثر آن تاکنون ۳ غیرنظامی کشته و ۱۷ نفر نیز زخمی شدند.

پیش تر ائتلاف سعودی اعلام کرده بود که حملات هوایی را در شهر الحدیده آغاز کرده است. این در حالی است که بر اساس توافق استکهلم سوئد زیر نظر سازمان ملل متحد، قرار بود که آتش بس در الحدیده به اجرا درآید؛ اما ائتلاف سعودی با کارشکنی همواره آتش بس ادعایی را نقض کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها