انتشار تصاویر تلفات و خسارتهای مزدوران امارات در شبوه یمن

پنج‌شنبه 30 دی 1400 - 17:44

ستاد اطلاع رسانی جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن عصر امروز تصاویری از تلفات و خسارت های عناصر و مزدوران اماراتی در جبهه نبرد در استان شبوه یمن منتشر کرد.

العالم - یمن

به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، این تصاویر تلاش ستون های نظامی و خودروهای زرهی مزدوران اماراتی برای پیشرروی در مناطق دشت و هموار را نشان می دهد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مستقر در کوهستان های منطقه نبرد آنها را منهدم و تار و مار می کنند.

این تصاویر همچنین انهدام شمار زیادی از زرهپوش ها و خودروهای مزدوران اماراتی توسط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با استفاده از موشک های هدایت شونده و راکت های«آر.پی.جی» را نشان می دهد.

تصاویر منتشر شده همچنین کشته و زخمی شدن دهها مزدور اماراتی زیر ضربات ارتش و کمیته های مردمی را نشان می دهد و به گفته شبکه المسیره، بسیاری از این مزدوران بعد از انهدام یا از کار افتادن خودروهای زرهی خود کشته شدند.

این شبکه تصریح کرد: تصاویر منتشر شده از استفاده مزدوران اماراتی از محل های مسکونی و خانه های شهروندان به عنوان پناهگاه برای در امان ماندن از آتش ارتش و کمیته های مردمی حکایت دارد.

به گفته المسیره، این تصاویر همچنین شماری از اسرای زخمی و برخورد انسانی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با آنها را نشان می دهد.

ستاد اطلاع رسانی جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن پیشتر اعلام کرده بود که انتشار تصاویر تلفات و خسارت های مزدوران اماراتی در استان شبوه یمن را در ساعت های آینده منتشر خواهد کرد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که مواضع مزدوران اماراتی در جنوب یمن هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

وی در صفحه توئیتری خود خبر داد که از پیشروی عناصر گروهک تروریستی داعش و مزدوران مورد حمایت امارات در شهرستان‌های «حریب» و «عین» جلوگیری شده است .

وی گفت، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با وجود پشتیبانی هوایی فشرده، مانع پیشروی این عناصر و مزدوران شدند.

سریع افزود: نیروهای یمنی با جلوگیری از پیشروی مزدوران امارات در جنوب یمن، آن‌ها را با ۲ فروند موشک بالستیک زمین گیر کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه به دنبال این حملات، خسارت‌های سنگینی به دشمن وارد شده است، تأکید کرد: در این حملات بیش از ۵۰ نفر از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

به گفته سریع، در این حملات همچنین شماری از خودروهای زرهی و ماشین آلات مزدوران امارات منهدم شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: موشک‌ها دقیقا به اهداف اصابت کرد.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

به نوشته رسانه‌های یمنی، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته تجاوزات خود را تشدید کرده است.

از زمان آغاز جنگ تحمیلی ائتلاف سعودی به یمن در سال ۹۴، ارتش و کمیته های مردمی یمن با نیروهای متجاوز سعودی و اماراتی که از حمایت های غرب بویژه آمریکا و انگلیس برخوردار هستند، مبارزه می کنند و تاکنون دستاوردهای قابل ملاحظه ای را بدست آورده و توانسته اند مناطق زیادی را از اشغال خارج کنند.

هم اکنون نیز تمرکز نبردها با ائتلاف متجاوز سعودی در دو استان شبوه و مارب در جریان است و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با نیروهای مزدور اماراتی در استان شبوه و نیروهای مزدور سعودی در استان مارب می جنگند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین بارها در پاسخ به تجاوزگری و جنایات در یمن، عمق خاک عربستان و امارات را هدف قرار داده اند که آخرین مورد آن حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن ۲۷ دی ماه جاری به عمق خاک امارات بود .

این حمله به نام طوفان یمن، با پنج فروند موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد به فرودگاه های دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و تعداد دیگری از سایت ها و تأسیسات مهم و حساس امارات انجام شد.

در این ارتباط، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که موشک هایی که در عملیات طوفان یمن به کار رفتند موشک های بالدار قدس ۲ بود که پالایشگاه نفت المصفح را هدف قرار داد و فرودگاه ابوظبی نیز با ۴ موشک از همین نوع هدف قرار گرفت.

وی افزود: موشک بالستیک ذوالفقار نیز فرودگاه دبی را هدف قرار داد.

سریع تصریح کرد: علاوه بر اهداف یاد شده، ارتش و رزمندگان یمن تعدادی از اهداف حساس و مهم امارات را نیز با پهپاد صماد ۳ مورد هدف قرار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت، توانسته اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی را در عمق خاک عربستان هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها