تأکید مجدد دمشق بر اخراج نظامیان آمریکا و ترکیه از سوریه

تأکید مجدد دمشق بر اخراج نظامیان آمریکا و ترکیه از سوریه
شنبه 2 بهمن 1400 - 22:02

وزارت خارجه سوریه با تأکید بر لزوم اخراج نظامیان ترکیه و آمریکا از خاک این کشور تأکید کرد که اقدامات واشنگتن و مزدورانش در حد جنایت جنگی است.

العالم - سوریه
وزارت خارجه سوریه شامگاه امروز شنبه، اقدامات نظامیان تروریست آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آنان موسوم به «قسد» در استان الحسکه را محکوم کرد.

دمشق با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که اقدامات آمریکاییها و عناصر وابسته به آنان، موجب آوارگی هزاران شهروند سوری در الحسکه و افزایش مشکلات آنان شده است.

وزارت خارجه سوریه همچنین خواستار خروج نظامیان آمریکا از شمال شرق و نظامیان ترکیه از شمال غرب این کشور شد.

این نهاد سوری گفت که اقدامات آمریکا و شبه‌نظامیان قسد، اقداماتی است که به سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌رسد.

دمشق از سازمانهای حقوق بشری سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری خواست که به هزاران خانواده سوری که مجبور به خروج از محل زندگی خود شدند، کمک کنند.

این نهاد سوری همچنین تأکید کرد که شورای امنیت باید مسئولیت خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و حمایت از غیر نظامیان بی‌گناه در شمال و شمال شرق سوریه عمل کند.

این در حالی است که ترکیه به بهانه دفع خطر پ.ک.ک، به صورت اشغالگرانه در سوریه حضور دارد. آمریکا نیز برای غارت نفت و منابع شرق و شمال شرق سوریه، در این کشور حضور دارد..

در همین ارتباط، رسانه‌های سوری امروز خبر دادند که عناصر داعش بر بسیاری از بخش‌های زندان الصناعه در الحسکه مسلط شده‌اند و سعی دارند با ایجاد راه‌های فرار از زندان خارج شوند.

این زندان تحت کنترل آمریکا و مزدورانش قرار دارد. بارها کارشناسان و تحلیلگران از نقش حمایتی آمریکا از داعش در سوریه و عراق خبر داده‌اند.

این اقدام عناصر داعش، پیش از این نیز رخ داده بود؛ به نحوی که عناصر این گروه تروریستی فروردین سال گذشته، در بزرگ‌ترین زندان الحسکه دست به شورش و هرج و مرج زدند.

محله «غویران» شهر الحسکه بزرگ‌ترین زندان و بازداشتگاه داعشی‌ها را در خود جای داده است و این زندان از تابستان سال ۲۰۱۶ تحت سیطره گروه قسد است.

نزدیک به پنج هزار داعشی از اتباع ۵۴ کشور جهان در زندان مرکزی غویران زندانی هستند و کشورهای آن‌ها از پذیرش این زندانیان خودداری می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها